مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد گفت: به علت سوءمدیریت برخی مدیران سابق، پرونده‌های حقوقی زیادی در مجموعه این صندوق وجود دارد که ارزش آنها ۱۰هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش روابط‌عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حسین عامریان اظهار داشت: وجود بحران در این صندوق و وجود ۸۰۰ پرونده حقوقی باعث شد تا درگیر مسائل حاشیه‌ای زیادی شویم. در این پرونده‌ها اشخاص شناخته شده، فرزندان وزاری سابق این وزارتخانه و آقازاده‌ها وجود دارند که دستگاه‌های امنیتی را نسبت به موضوع حساس کردیم.

وی با بیان اینکه عمق بحران صندوق‌ها مربوط به سیاست‌های کلان در دولت‌های قبلی است، گفت: در این دولت باید بحران را مدیریت کنیم، ضمن اینکه هر روز بر تعداد بازنشستگان آن اضافه می‌شود.

عامریان با بیان اینکه شرکت دخانیات یکی از شرکت‌های زیانده و دارای وضعیت بحرانی بود، گفت: این شرکت ۴۵۰ میلیارد تومان، زیان انباشته و چهار هزار میلیارد بدهی دارد و تلاش مافیای دخانیات برای رساندن شرکت به مرحله واگذاری و عدم پرداخت حقوق کارگران بود تا با شکل‌گیری اعتراض‌های کارگری در دخانیات انحصار ایجاد کرده و آن را در دست بگیرند.

وی تصریح کرد: این مفسدان اقتصادی در ارکان قدرت و ثروت جای گرفته‌اند و نمی‌خواهند ما موفق شویم در حالی‌که ما به نفع اشتغال کشور و صندوق فولاد، شرکت دخانیات و جایگاه آن را در صنعت کشور مدیریت می‌کنیم.

عامریان همچنین گفت: معادن اسفندقه یکی دیگر از معادن ارزشمند است. این معدن ثروت عظیمی دارد که می‌تواند کل نیاز صندوق فولاد را پاسخ دهد اما بعضی افراد سودجو با اقداماتی درصدد واگذاری و منحل کردن این شرکت بودند.وی اظهار کرد: اکنون مدیران شرکت‌های زیرمجموعه صندوق با حرکت‌های جهادی به دنبال تغییر و تحول هستند تا آینده خوبی را برای صندوق رقم بزنیم.