رئیس هیأت مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی گفت: تصمیمات شورای سه‌جانبه عالی کار دارای سه طرف است و سه امضا باید پای دستمزد انجام شود لذا تصمیمات این شورا کاملا قانونی است.

به گزارش ایلنا، محمد عطاردیان افزود: کلیه نمایندگان طرف کارفرمایی در شورای عالی کار توسط هیأت مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی انتخاب می‌شوند و در حقیقت نهاد کانون عالی کارفرمایی، طرف اصلی این مذاکرات است.

وی ادامه داد: ما شیوه تشکیل و انتخابات تشکل‌های کارفرمایی خاصی چون اتاق بازرگانی را قبول نداریم. ما در کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی بیش از ۱۰۰۰ انجمن صنفی کارفرمایی در اقصی نقاط کشور عضو داریم و در انتخابات اخیر داخل کانون که خود عضو مجمع آن بودم، بیش از ۹۳۰ رای اخذ شد درحالی‌که در انتخابات دیگر تشکل‌های کارفرمایی، اساسا چنین میزانی از مشارکت و دربرگیری وجود ندارد.

این فعال صنفی کارفرمایی با دفاع از قانونی بودن تصمیم شورای سه‌جانبه عالی کار در تصویب حداقل دستمزد در سال‌های اخیر گفت: این شورا دارای سه طرف است و سه امضا باید پای دستمزد انجام شود. یکی از امضاکنندگان خود طرف دولت است که این دولت خود یک کارفرمای بزرگ و ذی‌نفع است و دو امضای دیگر برای طرف کارفرمایی و کارگری است لذا تصمیمات این شورا کاملا قانونی است.