وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این وزارتخانه از پرانتصابات‌ترین وزارتخانه‌های کشور است و حواشی ایجاد شده به دنبال عزل برخی مدیران ناکارآمد را طبیعی می‌دانیم.به گزارش توسعه ایرانی، حجت‌الله عبدالملکی در همایش سالیانه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه رسانه‌های خارجی درصدد ناامیدی مردم از حاکمیت و دولت هستند، اظهار دانست: مبارزه با فساد در دولت به صورت ویژه مورد توجه است و در حال حاضر ما در حال بررسی بیش از ۳۰۰ پرونده فساد هستیم.

وی با تأکید بر اینکه جوانگرایی مهمترین مؤلفه بیانیه گام دوم انقلاب است، اظهار داشت: جوانگرایی کم‌نظیری در سطح دولت سیزدهم رخ داد و میانگین سن مدیران به شدت در حال کاهش است.

عبدالملکی، رفاه مردم را از دیگر برنامه‌های تحولی و راهبردی دولت عنوان کرد و گفت: رفع موانع تولید و اشتغال در کشور در کنار توجه ویژه به اقشار آسیب‌پذیر به تحقق این امر کمک می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یکی از اقدامات اساسی ما سالم‌سازی نظام مدیریتی وزارتخانه است، تأکید کرد: بخش زیادی از مدیران، مدیران گام دوم نیستند و براساس تعهدی که به ریاست جمهوری داده‌ایم باید انقلابی بودن، کارآمد بودن، پاک‌دستی، فسادستیزی و مردمی بودن را در انتصابات ملاک قرار دهیم.