شهردار اهواز گفت: برخی پیمانکاران زیاده‌خواه با تحریک کارگران ناآگاه برای کار نکردن و اعتراض، وضعیت بهداشتی شهر اهواز را به چالش کشیده‌اند.

به گزارش ایلنا، رضا امینی درباره استمرار اعتراض کارگران شهرداری افزود: مقاومت پیمانکاران زیاده‌خواه در انجام وظایف قانونی و تحریک کارگران ناآگاه برای اعتراض وجمع نکردن زباله‌های شهر، باعث شده وضعیت بهداشتی شهر اهواز در شرایط بغرنجی قراربگیرد.

وی با تاکید بر برخورد قانونی با پیمانکاران متخلف گفت: با ورود مراجع مسئول به مشکلات پیش آمده، برخورد قانونی با پیمانکاران متخلف صورت می‌گیرد.

شهردار اهواز با بیان اینکه به دنبال اصلاح فرآیندهای قانونی برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی در مجموعه شهرداری هستیم، ادامه داد: سال آینده سعی می‌کنیم فرآیندهای قانونی کار با پیمانکاران به نحوی پیش‌بینی شود تا شاهد اتفاقات این چنین تلخ در زمینه جمع‌آوری زباله در سطح شهر نباشیم.

«سیاوش محمودی» رئیس شورای اسلامی شهر اهواز نیز با اشاره به امتناع پاکبانان شهر اهواز از جمع‌آوری زباله‌ها از سطح شهر گفت: حقوق این کارگران به‌روز است و عقب‌ماندگی در پرداخت حقوق آنها وجود ندارد لذا این احتمال وجود دارد که مسائل دیگری پشت این قضایا باشد.

وی با تاکید بر پیگیری برای برخورد با پیمانکاران متخلف افزود: با پیمانکارانی که با کوتاهی خود سلامت و بهداشت مردم را به خطر انداخته‌اند، برخورد قانونی انجام و در صورت نیاز قرارداد آنها فسخ می‌شود.

وی اظهار کرد: ادامه روند اعتراض کارگران در شهر این شائبه را ایجاد کرده که شهرداری حق و حقوق کارگران را پرداخت نکرده در حالی‌که حقوق کارگران به‌روز شده و در موعد مقرر پرداخت می‌شود.