درحالی‌که مخابرات اصفهان و شرکت شسکام خبر اخراج تعدادی از نیروهای مخابرات را تکذیب کرده‌اند، جمعی از این نیروها در گفت‌وگو با ایلنا و با در اختیار قرار دادن نامه و امضای پرسنل معترض به نهادهای مختلف برای بازگشت به کار اظهار کردند: به عنوان نیروهایی که بین ۱۵ تا ۲۰ سال سابقه کار در مخابرات داریم، به دلیل اعتراض و شکایت به وضع موجود، در حال حاضر اجازه ورود به شرکت را نداریم.

آنها گفتند: مدیریت مجموعه از تاریخ یک دی‌ماه به دلیل پیگیری حقوق و درخواست بابت اجرای طرح طبقه‌بندی و دریافت مابه‌التفاوت ناشی از اجرای طرح طبقه‌بندی، با حذف اثر انگشت، مانع ورود کارگران به محل کار شده و دو نفر از کارگران نیز در این پروسه به طور قطعی حکم اخراج گرفته‌اند.

این کارگران می‌گویند: طی سال‌های خدمت هیچ‌گونه تخطی از سوی کمیته انضباطی گزارش نشده و همواره پایبند به مقررات انضباطی بوده‌ایم و اخراج ما صرفا به دلیل اعتراض ما بوده است.

آنها می‌گویند که پیگیری‌ها و نامه‌های پرسنل برای بازگشت به کار تاکنون به نتیجه نرسیده که بار مالی و روانی زیادی را برای آنها به همراه داشته است.

به گفته آنها، حدود ۲۰ روز از زمان حذف اثر انگشت و اخراج پرسنل بدون اطلاع قبلی و بدون هیچ مورد انظباطی یا کاری می‌گذرد اما به‌‌رغم تلاش پرسنل و کمک‌خواهی از مسئولان همچنان بازگشت پرسنل به کار امکان‌پذیر نیست.