شماری از کارگران سد شفارود، صبح دیروز در اعتراض به‌عدم دریافت دست کم شش ماه حقوق و چهار حق بیمه معوقه در مقابل محوطه کارگاه محل فعالیت خود تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، این کارگران گفتند: به دلیل استمرار بی‌توجهی‌های کارفرما به مطالبات صنفی‌مان ناچاریم دست به اعتراض صنفی بزنیم.

به گفته یکی از این عده، کارگران در سال جاری فقط یک ماه حقوق گرفته‌اند و مابقی دستمزدها پرداخت نشده است.

این کارگر با بیان اینکه تعداد کارگران این پروژه نزدیک به ۹۰۰ نفر است، گفت: چند ماهی است اجرای ساخت سد شفارود به دلیل نداشتن اعتبار مالی راکد مانده اما ما کارگران در محل کار خود حاضر هستیم.براساس ادعای یکی دیگر از کارگران، همه مقامات شهرستانی و استانی قول حمایت از کارگران سد شفارود و ادامه اجرای این پروژه عمرانی را می‌دهند و اظهار امیدواری می‌کنند که به زودی مشکلات مرتفع می‌شود اما کارگران شاهد هیچ اتفاق خاصی در این زمینه نیستند.

این کارگر تصریح کرد: چندین ماه است کارفرما وعده پرداخت حقوق می‌دهد. در طول چند سال گذشته روند پرداخت حقوق کارگران با تاخیر انجام شده و هیچ تغییری نکرده است.

او افزود: تا روزی که واریزی‌ها انجام شود نمی‌توانیم به وعده‌ها دلخوش باشیم. وضعیت معیشت‌مان خوب نیست با این حال امیدواریم این بار مسئولان به وعده‌ها عمل کنند.