مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه همه کارگران مجتمع مس سونگون قرارداد قانونی دارند، گفت: پیگیر مطالبات کارگران هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فتحی با اشاره به تجمع جمعی از کارگران دو شرکت پیمانکاری مجتمع معدنی مس سونگون برای اصلاح مجدد طرح طبقه‌بندی مشاغل و یکسان‌سازی حقوق با نیروهای رسمی، اظهار کرد: قرارداد اینها به صورت قانونی تنظیم شده اما نیاز به بازنگری دارد که در حال انجام است.

وی با بیان اینکه خواسته‌های کارگران براساس موازین قانونی پیگیری می‌شود، افزود: هر کدام از خواسته‌های آنان براساس موازین قانونی باشد، بدون توقف تولید پیگیری می‌شود.

فتحی با تاکید بر اینکه هرگونه تجمع باعث اخلال در روند تولید و اشتغال و نیز سوءاستفاده بیگانگان می‌شود، گفت: ۳۹ پیمانکار در مجتمع مس سونگون فعالیت می‌کنند و خواسته کارگران را به طراح قرارداد داده‌ایم که در مرحله طبقه‌بندی است و بعد از آن به دنبال عقد قرارداد جدید هستیم.

بنا بر این گزارش، جمعی از کارگران شرکت‌های پیمانکاری که با مس سونگون همکاری می‌کنند، در روزهای اخیر تجمع صنفی برگزار و ضمن آن مطالباتی همچون اصلاح مجدد طرح طبقه‌بندی مشاغل و یکسان‌سازی حقوق با نیروهای رسمی را مطرح کردند.