حدود سه ماه پیش بود که همسر کارگر شهرداری دهدشت به علت فقر خودسوزی کرد و مسئولان در ظاهر برای همدردی و کمک به این خانواده پیشقدم شدند اما حالا این کارگر شهرداری می‌گوید نه تنها خبری از وعده‌های مسئولان برای کمک به این خانواده نیست بلکه حقوق معوقه او را هم نمی‌دهند تا بتواند حداقل معیشت خانواده را تامین کند.

به گزارش ایسنا، این کارگر شهرداری حالا مجبور شده فرزندانش را نزد اقوام نگه دارد چرا که توانایی نگهداری‌شان را ندارد و از آن سو هم مسئولان شهرداری دهدشت بر این موضوع تاکید دارند که با توجه به طلب‌های انباشته شهرداری، توانایی کمک به این خانواده در مقطع فعلی را ندارند و تازه پا را فراتر گذاشته‌اند و مدعی هستند که از این دست کارگران با مشکلات زیادند و شهرداری توانایی پاسخ دادن به همگی آنها را ندارد.

«محمدجواد عرفانی» کارگر شهرداری دهدشت که همسرش به خاطر فقر و نداری خودسوزی کرده، گفت: پس از گذشت سه ماه از این حادثه بیشتر مسئولانی که از ما سرکشی و بازدید داشتند، تنها عکس گرفتند و رفتند و هنوز هیچ‌کدام از وعده‌های آنها عملی نشده است.

وی با بیان اینکه ۳۹ سال سن دارد و به گفته خودش ۱۵ سال سابقه کار قراردادی در حوزه نقلیه شهرداری دهدشت را دارد و حقوق ماهیانه‌اش ۵ میلیون و ۸۰۰هزار تومان است، افزود: با وجود اینکه چند ماه حقوق عقب‌مانده دارم و ۱۱ سال نیز اضافه‌کار طلبکار هستم اما در تامین مایحتاج زندگی مانده‌ام. کمک از مسئولان نخواستم، حداقل مطالبات خودم که کار کرده‌ام را بدهند.عرفانی تصریح کرد: تنها قولی که به بنده داده شد این بود که گفتند می‌توانیم وام ۵ میلیون تومانی قرض‌الحسنه به شما پرداخت کنیم در حالی‌که مشکلات من بیشتر از این میزان است و این وام کفاف مشکلات من را نمی‌کند.این کارگر شهرداری دهدشت با بیان اینکه دو پسر و یک دختر دارم که پسر بزرگم کلاس اول راهنمایی و دیگری کلاس اول ابتدایی است و دخترم نیز سه ساله است، خاطرنشان کرد: همسرم به علت فقر و نداری اقدام به خودسوزی و فوت کرد و خودم نیز ۳۰درصد دچار سوختگی شده‌ام. هم اکنون فرزند دخترم پیش خاله‌اش نگهداری می‌شود و دو فرزند پسرم را نیز پدرم نگهداری می‌کنند و خانواده‌ام آواره هستند و فریادرسی نیست. برای رضای خدا مسئولانی کمی از آن وعده و قول‌هایی که دادند را عملی کنند تا من از این وضعیت دربیاییم.

«سیدعلی موسوی‌نسب»، سرپرست شهرداری دهدشت در این زمینه گفت: شهرداری دهدشت در مجموع ۱۹۳ کارمند و کارگر دارد که بیش از ۲۲ میلیارد تومان از دستگاه‌ها و ادارات مختلف ازجمله حوزه بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، تعاون روستایی، بنیاد شهید و هواشناسی طلب دارد چرا دستگاه‌ها و ادارات بدهکار به شهرداری بدهی خود را پرداخت نمی‌کنند تا ما مجموعه شهرداری با مشکلات کمتری مواجه باشیم و بتوانیم به مردم خدمات‌رسانی مطلوبی ارائه دهیم.وی با بیان اینکه در شهرداری دهدشت بیش از ۱۰۰ جواد عرفانی داریم، افزود: چه کسی باید به داد ما برسد؟ چرا به خاطر شکایت یک نفر که حکم ۹۰ میلیون تومانی دارد حساب شهرداری بسته می‌شود اما برای مطالبات شهرداری کسی به داد ما نمی‌رسد؟

موسوی‌نسب در خصوص این کارگر شهرداری نیز اظهارکرد: قرار شد که محلی از سوی شهرداری برای سکونتش یک خانه به او داده شود و همچنین حقوق دو ماه این کارگر نیز پرداخت شود.«آرامش» رئیس اداره کمیته امداد شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه نیز در این زمینه گفت: طی دیداری که با خانواده این کارگر شهرداری داشته‌ایم دو میلیون تومان بلاعوض به او پرداخت شد و همچنین جهت دریافت یک فقره وام ۱۰ میلیون تومانی به بانک معرفی شد. البته با توجه به اینکه حقوق‌بگیر است واجد شرایط برای تحت پوشش کمیته امداد قرار دادن نیست.