وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در لرستان مواجه هستیم با تعداد زیادی واحد صنعتی تعطیل که احیای آنها فرصتی مناسبی برای ایجاد اشتغال است.

حجت‌الله عبدالملکی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با اشاره به اینکه سفرهای آقای رئیس جمهور در دور اول با هدف تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و تزریق اعتبارات برای این طرح‌هاست، اظهار داشت: قبل از سفر مطالعات گسترده‌ای انجام شده است و مصوبات و طرح‌هایی به عنوان اولویت مشخص شده است.وی با بیان اینکه بنده به نمایندگی از دولت در شهرستان دورود حضور یافتم، تصریح کرد: چند طرح و پروژه را حضور یافتم و زمان مورد نیاز و اعتبارات لازم برای تکمیل این طرح‌ها را بررسی کردم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: در جلسه شورای اداری لرستان این بررسی‌ها اعلام می‌شود و امیدواریم این جلسه سرآغازی باشد برای اینکه اجرای این طرح‌ها سرعت بگیرد.

عبدالملکی با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از این طرح‌ها تعداد قابل ملاحظه‌ای شغل اسجاد می‌شود و رونق قابل ملاحظه‌ای در استان ایجاد می‌شود، گفت: با این سفر هیأت دولت حرکت مناسبی در لرستان آغاز می‌شود و انشاءالله در سال‌های آینده ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه مسأله بیکاری در لرستان یک مسأله جدی است، تصریح کرد: ‌آقای رئیس‌جمهور در هواپیما این مسأله را به من گوشزد کردند که در رابطه با اشتغال در لرستان باید اقدامات ویژه‌ای انجام شود.وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه در لرستان با تعداد زیادی واحد صنعتی تعطیل مواجه هستیم که احیای آنها فرصتی مناسبی برای ایجاد اشتغال است و راه‌اندازی آنها هم سرمایه چندانی نیاز ندارد، افزود: در همین بازدیدها و دیدارها، خیلی از افراد صاحبان صنایع تعطیل هستند که با سرمایه اندکی چرخ واحد تولیدی آنها می‌تواند به حرکت دربیاید.

عبدالملکی ادامه داد: در این دیدارها حرف‌ها را می‌شنویم و منتقل می‌کنیم، بخشی از کارها در اختیار ماست و بخشی در اختیار دیگر وزارتخانه‌ها است که مسائل توزیع می‌شود.وی خاطرنشان کرد: ‬دولت در استان‌ها حضور می‌یابد تا مسائل را به صورت فوری حل کند و ‬امیدواریم مردم لرستان خیلی زود برکات این سفر را ببینند.