وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در هر یک از مجموعه‌های وزارتخانه دو کمیته شامل ضابطه‌زدایی و تمرکززدایی و کمیته مبارزه با فساد و تعارض منافع شکل می‌گیرد تا از این طریق بتوانیم ضوابطی را که در اختیار ماست و دست و پا گیر است، حذف کنیم.

به گزارش مرکز روابط‌عمومی وزارت کار، حجت عبدالملکی در نخستین نشست اعضای شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی تحول راهبردی این وزارتخانه، گفت: کمیته مبارزه با فساد و تعارض منافع که جزو وعده‌های دولت است در این حوزه راه‌اندازی و نتایج اقدامات مربوطه در نشست بعدی ارائه خواهد شد. عبدالملکی در این نشست بر تکمیل زیرسامانه‌های جامع روابط کار تاکید کرد و گفت: در صورت تکمیل آن ۱۳ میلیون کارگر می‌توانند از خدمات این زیرسامانه‌ها منتفع شوند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: در حوزه مهارتی، راه‌اندازی نهضت آموزش‌های مهارتی برای توسعه اشتغال، موضوعات مربوط به فناوری و تکمیل و راه‌اندازی زیرساخت‌های مربوطه، همچنین در حوزه تامین اجتماعی طرح درمان و حل مشکل بیمه‌شدگان باید به طور جدی پیگیری شود.

عبدالملکی تصریح کرد: ده‌ها موضوع به عنوان موضوعات اولویت‌دار در این نشست احصا شده که تحولی و اساسی هستند. تلاش ما این است که سهم بخش تعاون را افزایش داده و سند توسعه تعاون را اجرا کنیم. ایجاد نظام واقعی سه‌جانبه‌گرایی با اجماع همه گروه‌ها ازجمله دیگر موضوعاتی بود که وی بر آن تاکید کرد و بیان داشت: در حوزه حمایت از خانواده‌های آسیب‌دیده نیز از طریق بهزیستی، کارهای معیشتی آنها را پیگیری خواهیم کرد. راه‌اندازی سامانه جامع اشتغال ایرانیان با همکاری معاونت اشتغال، ارتباط مستمر با رسانه‌ها، منتقدین و ایجاد بنیادی برای گفت‌وگوهای اجتماعی، از اقدامات اولویت‌داری است که عبدالملکی بر آنها تاکید کرد. وی درباره بهبود وضعیت معیشت بازنشستگان و کارگران و برنامه‌ریزی‌ها در این بخش گفت: باید سیاست‌های کلان به نحوی اصلاح شود که تورم نداشته باشیم. چنانچه مسأله تورم حل شود بخش زیادی از مشکلات کارگران و بازنشستگان حل خواهد شد. امروز یک چرخه معیوبی به نام تورم شکل گرفته است. هر زمان تورم افزایش می‌یابد افراد نیز  تقاضای افزایش درآمد دارند که این مسأله باعث افزایش کسری بودجه صندوق‌ها و دولت می‌شود، بنابراین باید چرخه‌های خلق فقر که مهم‌ترین آن تورم است را از طریق سیاست‌های کلان اقتصادی متوقف کنیم.

مدیران فعلی با قدرت  به کار خود ادامه دهند

عبدالملکی همچنین تاکید کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک دستگاه فنی و تخصصی است و تغییرات گسترده در آن ضرورتی ندارد، لذا مدیران با قدرت به کار خود ادامه دهند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: بسیاری از اعضای وزارت کار از دوستان قدیمی هستند و زمانی که در کمیته امداد امام خمینی(ره) در معاونت اشتغال کار می‌کردم با این عزیزان همکاری نزدیک داشتم و شناخت خیلی خوبی نیز از آنان دارم.

وی با تاکید بر اینکه اصل اساسی من بر همکاری با عمده مدیران این وزارتخانه است از همه آنان خواست با تمام قوا به کار خود ادامه دهند و یک ساعت هم وقت را در پیگیری کارها تلف نکنند.