رئیس مرکز ملی پایش سیاست‌ها و برنامه‌های اشتغال با بیان اینکه کشور ما کاملاً ظرفیت ایجاد ۱.۸میلیون فرصت شغلی را دارد، چگونگی ایجاد این مشاغل تا پایان سال ۱۴۰۱ را تشریح کرد.

مرتضی محرم‌خانی در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: اگر اشتغال را به یک موجود زنده تشبیه کنیم، عوامل مختلفی برای زنده ماندن یا تولد یک شغل نیاز است که ما این عوامل را تحت عنوان حلقه‌های ایجاد شغل در نظر گرفتیم که اگر کنار هم قرار بگیرند ایجاد ۱.۸میلیون فرصت شغلی دور از ذهن نیست.

محرم‌خانی گفت: تبدیل مشاغل غیررسمی به رسمی و تثبیت مشاغل را در زیست‌بوم اشتغال دیده‌ایم. فرصت شغلی صرفاً به معنای ایجاد اشتغال جدید نیست و حتی افرادی که درآمد مناسبی هم ندارند در این زیست‌بوم مورد اشاره قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه کشور ما کاملاً ظرفیت ایجاد ۱.۸ میلیون فرصت شغلی را دارد، گفت: اگرچه تحریم‌ها یک عامل محدودکننده است اما ما در فضای کسب و کار، تحریم‌ها را به عنوان یک فرصت می‌بینیم. پیش‌بینی این است که اگر با یک نگاه نو به کسب و کار بنگریم ظرفیت اشتغال‌زایی مناسبی را خواهیم داشت.

محرم‌خانی تصریح کرد: ریل‌گذاری‌هایی ازجمله منابع اشتغال روستایی و کم‌برخوردار، تسهیل صدور مجوزها و حمایت از کسب و کارها از گذشته صورت گرفته بود که دولت سیزدهم می‌خواهد این برنامه‌ها را با یک رویکرد جدید ادامه دهد و مسائل ابترمانده را احیا کند.