یک فعال کارگری گفت: آقای عبدالملکی درباره وضعیت معیشت کارگران ابراز نگرانی کرده اما نگرانی، دردی از مزدبگیران درمان نمی‌کند و باید اقدامات لازم انجام شود.

ناصر چمنی در گفت‌وگو با ایلنا و درباره وضعیت معیشتی این روزهای کارگران گفت: وزیر کار در ارتباط با معیشت ابراز نگرانی می‌کند اما معتقدم ابراز نگرانی تنها برای کسانی است که دغدغه دارند ولی نمی‌توانند کاری انجام دهند.

وی ادامه داد: آقای عبدالملکی مدعی است که تاکنون مسندی برای مبارزه با فساد نداشته و به همین دلیل از توانایی لازم برای مبارزه با فساد و فقر برخوردار نبوده است. حال که بر کرسی وزارت کار نشسته و سکاندار این وزارتخانه است، باید دست به اقدام بزند. ابراز نگرانی هیچ دردی از کارگران درمان نمی‌کند.

این فعال کارگری با اشاره به اینکه طبق شرح وظایف وزارتخانه کار، اجرای قانون کار وظیفه اصلی عبدالملکی است، تصریح کرد: وزیر باید ماده ۴۱ قانون کار را به درستی اجرا کند. آقای عبدالملکی به جای نگرانی، هرچه سریع‌تر باید جلسه کمیته‌ مزد شورای عالی کار را برگزار و با نمایندگان کارگران، پای میز مذاکره بنشیند.

رئیس سابق کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران ادامه داد: گروه‌های کارگری، بخش عظیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و به گفته خود وزیر کار، بیش از ۷۰درصد مردم با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سر و کار دارند.

چمنی با بیان اینکه وزیر کار خود را قانون‌مدار خوانده، گفت: تبصره ۲ ماده ۴۱ باید از سوی وزیر کار مورد توجه قرار گیرد تا دغدغه فعالان کارگری در ارتباط با این موضوع کاهش یابد.