رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی مشکل مالی دارد، گفت: برای پرداخت مابه‌التفاوت حقوق فروردین بازنشستگان نیازمند ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

علی دهقان‌کیا در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر درباره پرداخت مابه‌التفاوت افزایش حقوق فروردین ماه بازنشستگان بالاتر از حداقل‌بگیر، اظهار داشت: براساس قولی که مسئولان تأمین اجتماعی داده‌اند قرار است این مابه‌التفاوت با حقوق تیرماه بازنشستگان پرداخت شود. وی گفت: ۴۰درصد بازنشستگان متوسط‌بگیر هستند و طلبی از سازمان بابت مابه‌التفاوت برای افزایش حقوق‌ها در فروردین ماه دارند که قرار است این ماه پرداخت شود.

دهقان‌کیا با اشاره به اینکه برای پرداخت این مابه‌التفاوت، سازمان تأمین اجتماعی به دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: اگر مدیران سازمان می‌توانستند زودتر این پول را تأمین کنند به طور حتم در ماه‌های قبل مابه‌التفاوت‌ها پرداخت می‌شد.

رئیس کانون بازنشستگان تهران به مشکلات سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این سازمان وضعیت خوبی ندارد و اگر با همین وضعیت پیش برویم تا سال ۱۴۰۴ به سمت ورشکستگی می‌رود. وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات تأمین اجتماعی واگذاری شرکت‌های ورشکسته به آن است، تصریح کرد: شرکت هپکو ورشکسته بود که به عنوان مطالبات تأمین اجتماعی از دولت به ما واگذار شد و بیش از هزار میلیارد سرمایه گذاری در آن صورت گرفت تا این کارخانه راه افتاد و به سمت سوددهی رفت.