رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با انتقاد از قطعی مکرر برق و بی‌نظمی‌های ایجاد شده در طول روز، تداوم این جریان را به زیان تمام بخش‌ها و مجموعه‌های اداری، تولیدی و صنعتی دانست.

فتح‌اله بیات در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به قطعی‌های مکرر برق در طول روز و اثرات منفی آن بر فعالیت کارخانه‌های تولیدی و صنعتی اظهار کرد: متاسفانه مدتی است یک پدیده نامبارکی در جریان است و قطعی‌های مکرر برق روی نظم خاصی انجام نمی‌شود. در برخی مناطق ساعات کمتر و برخی مناطق ساعات بیشتری شاهد قطعی برق هستیم و در روز چند نوبت قطعی داریم که هیچ ساعت مشخصی ندارد. وی افزود: با توجه به گرمای هوا بسیاری از نیروهای کاری که در مجموعه‌های صنعتی و تولیدی در مجاورت کوره‌ها تحت حرارت شدید مشغول کارند نیازمند سیستم‌های خنک‌کننده هستند چرا که این گرما چند برابر می‌شود و برای نیروی کار بسیار مضر است. رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با بیان اینکه قطعی برق در شرایط حاضر تمام بخش‌های کشور به ویژه تولید را درگیر کرده، اظهار کرد: وقتی برق قطع می‌شود محصولی که در جریان خط تولید قرار گرفته ممکن است از بین برود و ضایعات شود. برخی مجموعه‌ها نیاز به سیستم تهویه با خنک کننده دارند که با قطعی برق دچار مشکل نشوند.

به گفته بیات، در حال حاضر بانک‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و امدادی، مشاغل ضروری و سیستم‌های اداری که به نوعی با اینترنت کار می‌کنند نیازمند برقراری جریان برق هستند لذا انتظار می‌رود یک نظم و انضباطی در زمینه قطعی برق به وجود آید. بیات با بیان اینکه بی‌نظمی در جریان قطعی برق همه مردم از دانشجو گرفته تا کارمند و کارگر را کلافه کرده است، گفت: متاسفانه این مسأله کل نیروهای کار را درگیر و داد ملت را درآورده است. کسی که کار دفتری، بانکی، اداری، بیمه ای یا قضایی دارد و چند ساعت منتظر نشسته تا نوبتش برسد با قطع شدن برق باید ساعت‌های بیشتری در انتظار بماند یا روز دیگری مراجعه و اموراتش را پیگیری کند لذا انتظار داریم اقدام عاجلی برای این قضیه که نارضایتی عمومی ایجاد کرده صورت گیرد و جلوی بی‌نظمی‌ها در قطعی مکرر برق گرفته شود.