دادستان عمومی و انقلاب منوجان تاکید کرد: حقوق و دستمزد کارگران معدن آسمینون باید در زمان معین پرداخت شود و در عین حال کارگران معدن آسمینون باید مطالبات خود را از طریق قانونی پیگیری کنند.

به گزارش توسعه ایرانی به نقل از روابط‌عمومی دادگستری کرمان، امید رضایی گفت: همه ما به عنوان خادم مردم ملزم به رعایت نظامات دولتی و اجرای قانون هستیم و هر مدیری در حوزه مسئولیتش مکلف است قانون را به نحو احسن اجرا کند.

وی اظهار داشت: در راستای منویات رهبری که امسال را سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری کرده‌اند و تاکید رئیس قوه قضاییه درخصوص حمایت از تولید ملی، با هرگونه ایجاد ناامنی و ممانعت از تولید، برخورد قانونی مناسب صورت می‌گیرد. وی با بیان اینکه حقوق و دستمزد کارگران معدن آسمینون باید در زمان معین پرداخت شود، افزود: کارگران معدن آسمینون باید مطالبات خود را از طریق قانونی پیگیری کنند و با هر گونه تجمع غیرقانونی و راه‌بندان که موجب اخلال در نظم عمومی جامعه شود طبق قانون برخورد خواهد شد. رضایی از کارگران معدن آسمینون خواست با همدلی، اجازه ندهند چرخ این واحد تولیدی از حرکت باز بایستد و تولید متوقف شود.

طبق این گزارش، در پی تعطیلی شرکت معادن آسمینون منوجان در نوروز امسال، ۱۲۰۰ کارگر بیکار شده در اعتراض به نامشخص بودن وضعیت شغلی خود روز ۱۵ فروردین ماه از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۸ راه ترانزیتی استان هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان را مسدود و از رفت و آمد وسایل نقلیه جلوگیری کردند.