رئیس کمیته دستمزد شوراهای اسلامی کار گفت: گام اول افزایش دستمزد، جبران افزایش یک میلیون و ۹۵۵هزار تومانی هزینه سبد معیشت کارگران در سال ۹۹ است.

فرامرز توفیقی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم گفت: فاصله زیادی بین هزینه زندگی و دستمزد کارگران وجود دارد. این فاصله همیشه وجود داشته اما در سال 99 این فاصله بسیار زیاد شده به گونه‌ای که همگان اذعان به این موضوع دارند اما تاکنون اقدامی برای حل این مشکل انجام نشده است. توفیقی با بیان اینکه دیگر صحبت‌درمانی و همدردی درباره وضعیت دشوار معیشت کارگران فایده ندارد، گفت: مطابق آماری که وزارت کار اعلام کرده، نرخ تورم تولیدکننده در سال 99 حدود 23.6درصد و نرخ تورم مصرف‌کننده در سال 99 حدود 35درصد است. اگر این آمار را بپذیریم که اعتقاد داریم این تفاوت بسیار بیشتر است اما باز هم طی سال همواره سود به جیب کارفرما رفته است. افزایش قیمت‌ها، نهاده‌ها، مواد اولیه و گران شدن ارز، کمبود مواد اولیه و... نه تنها کارفرمایان را متضرر نکرده بلکه باعث شده به این بهانه افزایش قیمت‌های آنچنانی در کالای خود داشته باشند.

رئیس کمیته دستمزد شوراهای اسلامی کار با اشاره به سبد معیشت کارگران 4میلیون و 940هزار تومانی در سال 99 گفت: امسال هزینه سبد معیشتی که کمیته دستمزد تصویب کرد حدود 6میلیون و 850هزار تومان تعیین شد. اگر کارفرماها و دولت بخواهند این مابه‌التفاوت را جبران کنند، تازه قدرت خرید از دست رفته کارگران در سال 99 جبران می‌شود.