ادامه مشکلات شرکت هپکو با وجود گذشت مدت طولانی از وعده مسئولان برای حل این معضلات، باعث شد که دیروز خیابان‌های شهر اراک، شاهد تشییع جنازه نمادین نماد این شرکت از طرف کارگران باشد.

به گزارش توسعه ایرانی، روز یکشنبه (سوم اسفند ماه) جمعی از کارگران هپکو با در دست داشتن تابوت نمادین هپکو، در مرکز شهر اراک و نزدیک سازمان تامین اجتماعی تجمع کردند.

این کارگران با بیان اینکه به هیچ‌کدام از وعده‌ها عمل نشده، گفتند: مسئولان را در عدم حل مشکل بدهی‌ها و رونق نگرفتن تولید مقصر می‌دانیم. رایزنی‌ها و مطالبه‌گری‌های ما در ماه‌ها و هفته‌های اخیر به جایی نرسیده است، همچنان همه قفل‌ها مسدود است و مشکل بدهی‌ها حل نشده است. حتی سفر نمایندگان ما به تهران و برگزاری جلسات با مسئولان امر نیز منتج به نتیجه نشده است.

این کارگران می‌گویند: از دی ماه حقوق نگرفته‌ایم و قبل از آن هم مزایای مزدی به ما نپرداختند. نگران آینده تولید هستیم و از بدعهدی‌ها به ستوه آمده‌ایم.

کریمی: لااقل حقوق عقب‌افتاده کارگران هپکو پرداخت شود

در همین زمینه، نماینده اراک در مجلس خواستار  واریز حقوق عقب‌افتاده کارگران هپکو و تعیین تکلیف تهاتر بدهی‌های این شرکت شد.

علی‌اکبر کریمی در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس، در تذکری شفاهی گفت: از مرداد ماه امسال سهام شرکت هپکو از سوی دولت به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شد. موضوع تهاتر بدهی‌های این شرکت به عنوان اصلی‌ترین مانع ادامه فعالیت از همان زمان در دست پیگیری است اما متأسفانه هنوز به سامان

نرسیده است.

نماینده مردم اراک ضمن درخواست از مسئولان برای پیگیری هر چه سریعتر ماجرای تهانر بدهی‌ها گفت: انتظار داریم حقوق عقب‌افتاده کارکنان شریف هپکو در آستانه آغاز سال جدید و در پایان سال ۹۹ با حمایت سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شود.

تامین اجتماعی،

اراده‌ای برای حل مشکلات هپکو ندارد

دیگر نماینده اراک در مجلس نیز با اشاره به عدم دریافت دو ماه حقوق و اعتراض کارگران شرکت هپکو از رئیس مجلس خواست که مطالبات این افراد را در شورای عالی سران قوا پیگیری کند.

محمدحسن آصفری در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس، در تذکری شفاهی خطاب به رئیس مجلس گفت: به موضوع کارگران کارخانه هپکوی اراک ورود کنید.

نماینده اراک در مجلس با بیان اینکه هیچ اراده‌ای در دولت برای حل مشکلات کارگران هپکو وجود ندارد، گفت: متاسفانه در اوایل مجلس یازدهم گفته شد به جای اینکه در اتاق وزرا موضوعات را پیگیری کنیم، وزرا را به مجلس خواهیم آورد. وزرا آمدند اما به تعهداتشان عمل نکردند. با توجه به مشکل کارخانه هپکوی اراک، کارگران این کارخانه دو ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند و با کفن در راه‌آهن تجمع کردند و آرام اعتراض می‌کنند.

وی خطاب به محمدباقر قالیباف گفت: وزرا جواب ما را نمی‌دهند. شما در شورای هماهنگی سران قوا مسأله کارخانه هپکو را پیگیری کنید زیرا با توجه به اینکه در آستانه سال جدید و عید نوروز هستیم کارگران در وضعیت نامناسب اقتصادی به سر می‌برند. وزیر کار و رئیس سازمان تامین اجتماعی نیز هفته گذشته در کمیسیون اجتماعی مجلس وعده پیگیری این مسأله را دادند اما با گذشت یک هفته هنوز اتفاقی رخ نداده است. آصفری افزود: ما از روز اول گفتیم که سازمان تامین اجتماعی اراده‌ای برای حل مشکل کارگران هپکو ندارد و امروز در این سازمان به نوعی گروکشی صورت می‌گیرد. می‌گویند اول فلان کار را کنند تا حقوق کارگران پرداخت شود. گناه کارگران چیست؟