دبیرکل خانه پرستار گفت: کمیسیون تلفیق و بودجه، حقوق اعضای هیات علمی و قضات را از مالیات پلکانی و کارانه پزشکان را از سقف حقوق پرداختی به کارکنان دولت معاف می‌کند. این تصمیم مجلس به معنای مشروعیت بخشیدن به حقوق بالای پزشکان است. پس از «افزایش فوق‌العاده ویژه کادر درمان»، حقوق ثابت پزشکان هیات علمی به بیش از ۳۰ میلیون تومان رسید. مبلغ‌کارانه را نیز به این مبلغ اضافه کنید، عدد حاصله چندین میلیون می‌شود. آیا درآمد میلیونی نشان‌دهنده فقر پزشکان است و آیا این گروه شغلی کم‌برخوردار هستند؟

محمد شریفی‌مقدم در گفت‌وگو با ایلنا تصریح کرد: کارانه ۱۰۰ تا ۳۰۰هزار تومانی و اضافه‌کاری اجباری پرستاران مشمول مالیات ۱۰درصدی می‌شود اما کارانه میلیونی معافیت مالیاتی دارد. اگر پرستاران یا کارگران جامعه درخواست افزایش دستمزد داشته باشند، مسئولان داستان‌هایی از مشکلات عجیبی برای آنها تعریف می‌کنند اما پزشکان از تمامی طرح‌های حمایتی برخوردار هستند.

وی افزود: تصمیم اخیر کمیسیون تلفیق نشان می‌دهد، پزشکان، اساتید دانشگاه و قضات از نفوذ زیادی در مجلس برخوردار هستند. «قاضی‌زاده هاشمی» نایب رئیس مجلس پزشک و مدیر دفتر قالیباف هم پزشک است. اعضای کمیسیون بهداشت مجلس هم همگی پزشک هستند؛ پزشکانی که در هیات‌های عالی انتظامی نظام پزشکی حضور دارند و خود از سهام‌داران بیمارستان‌های بخش خصوصی هستند.