رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی از افزایش اعتبار همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: ۹۰هزار میلیارد تومان برای اجرای مرحله دوم همسان‌سازی اختصاص یافت.

علی‌اصغر بیات در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر اظهار داشت: اولین گام که تعیین سهم مشخص اعتبار سازمان تأمین اجتماعی برای اجرا و تداوم متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران بود، انجام شده و اعتبار تخصیص یافته در بند و تبصره ۲ لایحه بودجه ۱۴۰۰ از ۹۰ به ۱۵۰هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

بیات افزود: بنا بر مصوبه کمیسیون تلفیق مقرر شد تا ۹۰هزار میلیارد تومان از مبلغ ۱۵۰هزار میلیارد تومان که از محل واگذاری سهام، اموال و دارایی‌های دولت به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود، برای اجرای مرحله دوم متناسب‌سازی هزینه شود.

وی با بیان اینکه باید فاصله بسیار زیاد تورم با حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی برطرف شود، خاطرنشان کرد: انتظار داریم نمایندگان مجلس با توجه به شرایط سخت و طاقت‌فرسای اقتصادی، پیگیری و نظارت جدی در اجرای قوانین مصوب را داشته باشند چرا که بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی از شرایط موجود ناراضی و گلایه‌مند هستند.