مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: ۸۰ تا ۹۵درصد هزینه نسخه الکترونیک پزشکان در همان روز و باقیمانده مطالبات پزشکان نیز حداکثر تا پایان ماه بعد پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی سالاری اظهار داشت: سهم سازمان تأمین اجتماعی از هزینه ویزیت پزشکان دارای امضای الکترونیک تا ۹۵درصد و سایر پزشکان ۸۰درصد در پایان هر روز پرداخت می‌شود.

وی افزود: درباره داروخانه‌ها نیز ۳۰درصد سهم سازمان تأمین اجتماعی از نسخه‌های الکترونیک در پایان روز پرداخت می‌شود و مابقی سهم مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد در نسخه‌های الکترونیک حداکثر تا پایان ماه بعد پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل تأمین اجتماعی، روند پیشرفت کار و استقبال پزشکان و مراکز درمانی خصوصی از طرح نسخه الکترونیک را رضایت‌بخش ارزیابی کرد و گفت: رفع اشکالات جزئی و اجرای پیشنهادات و خواسته‌های پزشکان با سرعت مناسبی در حال انجام است و انتظار داریم که سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک تأمین اجتماعی در آینده نزدیک به طور کامل در تمامی مراکز درمانی مورد استفاده قرار گیرد.

سالاری با بیان اینکه تمامی ظرفیت و امکانات تأمین اجتماعی و همچنین بهترین متخصصین کشور برای پیشبرد طرح نسخه الکترونیک به کار گرفته شده، گفت: اطمینان داریم که وزارت بهداشت، بیمه مرکزی و سایر نهادهای ذیربط نیز برای موفقیت طرح نسخه الکترونیک با تأمین اجتماعی همکاری خواهند کرد.

وی افزود: استفاده پزشکان و مراکز درمانی خصوصی از سامانه نسخه الکترونیک رضایت‌بخش است و در حال همکاری و هماهنگی با درمانگاه‌های دولتی و دانشگاهی برای بهره‌برداری از سامانه هستیم و این کار با جدیت در حال انجام است.