کارکنان اتاق اصناف خرمشهر در استان خوزستان مدعی هستند بابت هشت ماه دستمزد و عیدی سال ۹۸ از کارفرمای خود طلبکارند.

به گزارش ایلنا، این عده گفتند که مطالبات مزدی‌شان مربوط به هشت ماهه سال جاری می‌شود و همچنین کارفرما به دلیل کمبود نقدینگی هنوز عیدی سال ۹۸ را پرداخت نکرده است.

یکی از کارکنان شاغل در اتاق اصناف خرمشهر با یادآوری اینکه به دلیل کمبود منابع مالی و سایر مشکلات مدیریتی، چند سال گذشته برای آنها با چالش‌هایی همراه بوده، افزود: در حال حاضر افزایش مشکلات مالی، باعث شده تا اتاق اصناف خرمشهر بعد از سال‌ها فعالیت صنفی در شهرستان در آستانه ورشکستگی قرار بگیرد، طوری‌که به دلیل پرداخت نشدن چندین ماه اجاره‌بهای ساختمان، مالک حکم تخلیه ساختمان اتاق اصناف را گرفته است.

وی در عین حال افزود: اتاق اصناف ایران از سال‌ها پیش برای تامین مسکن اتاق اصناف خرمشهر تامین اعتبار کرد و پول داد اما متاسفانه همه اعتبارات مالی حیف و میل شد تا جایی که هم اکنون شرایط سختی را پشت سر می‌گذرانیم و طی چند روز آینده ناچاریم با حکم تخلیه‌ای که مالک گرفته، ساختمان اتاق اصناف را تخلیه کنیم.

وی با بیان اینکه سوابق کاری هر یک از شاغلین به صورت میانگین به ۲۰ سال می‌رسد، گفت: همه کارکنان شاغل در اتاق اصناف خرمشهر قراردادی‌ هستند به همین دلیل ضمن دریافت نکردن ۸ ماه حقوق امنیت شغلی‌شان نیز به خطر افتاده و در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

وی در ارتباط با بدهی‌های اتاق اصناف خرمشهر گفت: میزان بدهی‌های مالی اتاق خرمشهر به حدود ۲۰۰ میلیون تومان می‌رسد. بیشتر این بدهی‌ها به نهاد‌های دولتی و خصوصی است. یکی از این نهادهای دولتی اداره برق است که به دلیل طلب مالی از 10 روز پیش برق ساختمان اتاق اصناف خرمشهر را قطع کرده و مراجعین را بلاتکلیف کرده است.

وی با تاکید بر پیگیری مسئولان استانی در مورد وضعیت اتاق اصناف خرمشهر و کارکنانش گفت: اتاق اصناف خرمشهر زیرمجموعه اتاق اصناف ایران است و وزرات صمت به عنوان سازمان ناظر مسئولیت مطالبات و امنیت شغلی کارکنان را برعهده دارد.

به گفته وی، اتاق اصناف خرمشهر یک مجموعه نیمه‌دولتی محسوب می‌شود که منابع مالی خود را با صدور پروانه کسب‌ تامین می‌کند.

وی با تاکید بر پیگیری مسئولان استانی در مورد وضعیت اتاق اصناف خرمشهر و کارکنانش گفت: مشکلاتمان را به سازمان منطقه آزاد اروند و فرمانداری خرمشهر انتقال داده‌ایم اما متاسفانه تاکنون کسی پاسخگو نبوده است.