مدیرکل توسعه کارآفرینی و بهره‌وری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تنها راه برون‌رفت از وضعیت فعلی اقتصاد توجه به کارآفرینی است، گفت: تجربه نشان داده حتی با وجود تحریم‌ها هم توانستیم با بازار جهانی ارتباط برقرار کنیم.

رحیم سرهنگی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: اقتصاد ایران در شرایط فعلی به راحتی قابل مسدود و تحریم کردن است و تنها راه برون‌رفت از این وضعیت، ایجاد یک اقتصاد پیچیده است.

وی افزود: وقتی اکوسیستم پیچیده شود، ارتباط بین کارآفرینان افزایش پیدا می‌کند، گونه‌های جدید و کالا‌ها و محصولات فراوان تولید می‌شود و اقتصاد به سمت پیچیدگی می‌رود.

سرهنگی با بیان اینکه برای اقتصاد پیچیده نیاز به بازار گسترده داریم که همان بازار جهانی است و باعث می‌شود شریان‌های اقتصادی باز و ارتباط خوبی بین دولت با اکوسیستم‌های منطقه و نقاط دور دست برقرار شود، گفت: شاید برخی بگویند به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانیم به بازار جهانی دست پیدا کنیم اما تجربه نشان داده حتی با وجود تحریم‌ها هم توانستیم با بازار جهانی ارتباط برقرار کنیم.

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برای پیچیده کردن و خارج کردن اقتصاد از وضع کنونی باید به بازیگران اصلی یعنی کارآفرینان توجه زیادی شود و چالش‌های روبه‌روی آنها را برداشت، گفت: این‌گونه نباشد که هم بازار ریسک داشته باشد و هم از سوی مدیران ریسک ایجاد شود و کارآفرینان پشیمان شوند.