رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس گفت: طی ۹ ماه گذشته، تالارهای پذیرایی به دلیل شیوع کرونا تعطیل بوده‌اند که این امر منجر به اخراج نیروهای کار و ورشکست شدن صاحبان این صنف شده است.

خسرو ابراهیم‌نیا در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر اظهار داشت: رئیس جمهور اعلام کردند که می‌توان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با محدودیت، مراسم عقد و عروسی را برگزار کرد. با این صحبت موافق هستیم که با شرایطی این بن‌بست باز شود و جاهایی که صلاحیت و شرایط برگزاری مراسم را دارند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، باز شوند.

وی افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا و براساس تصمیم ستاد ملی کرونا طی ۹ ماه گذشته تمامی تالارهای پذیرایی کشور به صورت صددرصدی تعطیل بوده‌اند. ابراهیم‌نیا گفت: همین امر موجب شد بسیاری از کارگران این بخش اخراج و صاحبان تالارها یا ورشکست شوند یا در شرایط مالی بسیار سختی قرار گیرند. وی ادامه داد: به عنوان نمونه در تهران کمتر از هزار واحد صنفی داریم که هر تالار حداقل ۱۰ تا ۲۰ کارگر مستقیم و ۴۰ کارگر غیرمستقیم دارد. توجه کنید که طی ۹ ماه گذشته این تالارها بسته بوده‌اند و صاحبان این واحدهای صنفی نیز هیچ کمکی از سوی دولت دریافت نکرده‌اند. ابراهیم‌نیا تاکید کرد: واقعاً باید فکری برای این وضعیت شود، زیرا عدم کسب درآمد از بهمن پارسال تاکنون، شرایط را برای فعالان این بخش بسیار سخت کرده است.