کارگران ابنیه فنی ناحیه لرستان بابت افزایش معوقات مزدی خود احساس نگرانی می‌کنند. آنها مدعی‌اند به‌رغم وعده‌های داده شده مبنی بر بهبود اوضاع از سوی کارفرما، هنوز اقدامی برای پرداخت معوقات مزدی صورت نگرفته است.

به گزارش ایلنا، این کارگران گفتند: پرداخت مطالبات مزدی کارگران در مرداد و شهریور ماه سال جاری به تاخیر افتاده و نیمی از حقوق تیرماه را نیز دریافت نکرده‌ایم. آنها اظهار داشتند: در نتیجه بی‌توجهی کارفرما به پرداخت مطالبات مزدی‌مان دست به اعتراض صنفی زدیم که در نهایت کارفرما یک ماه از معوقات بیمه‌ای ما را پرداخت کرد اما در زمینه پرداخت دستمزد به کارگران هیچ اقدامی صورت نداد. به ادعای این کارگران، پرداخت حق بیمه مرداد و شهریور ماه آنها نیز به تاخیر افتاده بود که سرانجام روز شنبه هفته جاری (19 مهر ماه) پیمانکار یک ماه را به تامین اجتماعی واریز کرد. این کارگران افزودند: چند سال است کارفرما از حقوق ماهانه ما مبالغی را بابت حق بیمه تکمیلی کسر می‌کند اما به دلیل آنچه واریز نشدن حق بیمه تکمیلی به حساب شرکت بیمه‌گر عنوان می‌شود، ما امکان استفاده از خدمات بیمه تکمیلی را در مراکز درمانی نداریم.

طبق اظهارات آنها، کارگران بارها از مسئولان راه‌آهن کشور درخواست کرده‌اند که پیگیر حقوق معوقه و سایر مشکلاتشان باشند ولی هنوز اتفاقی نیفتاده است.