معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه نزدیک به ۷۳۰هزار نفر نیروی مشمول قانون کار، بیکار شده‌اند، گفت: کرونا بخشی از نیروی کار ما را به ویژه در بخش خدمات به خصوص در حوزه گردشگری به تعطیلی کشاند.

به گزارش تسنیم، حاتم شاکرمی درباره برآورد خسارت کرونا در حوزه‌های مختلف و لزوم بازرسی کار گفت: یکی از مکان‌هایی که در بحث کرونا مورد آسیب قرار گرفت، محیط‌های کارگری است. کرونا، بخشی از نیروی کار ما را به ویژه در بخش خدمات و به خصوص در حوزه گردشگری به تعطیلی کشاند.

وی ادامه داد: یکی از آسیب‌های جدی آن بیکار کردن موقت و دائمی نزدیک به 730هزار نفر نیروی مشمول قانون کار و کاهش درآمد این بنگاه‌های اقتصادی بود که بعضاً تداوم دارد. ما اکنون حدود 720هزار نیروی کار بیکار شده ناشی از کرونا را تحت حمایت‌های بیمه بیکاری قرار دادیم. گرچه نتوانسته‌ایم به طور کامل و براساس قانون بیمه بیکاری مقرری اینها را پرداخت کنیم.

شاکرمی بیان کرد: اما مقرری این افراد براساس مصوبه ستاد ملی کرونا پرداخت شد. از 10 اسفند تا پایان اردیبهشت حدود 730هزار نفر مشمول قانون کار بیکار شدند و مورد حمایت قرار گرفتند طوری که تاکنون حدود یک میلیون و 33هزار مورد بیمه بیکاری به افراد بیکار شده پرداخت شده است.  معاون روابط کار افزود: با این توضیح که برخی افراد ماه‌های اسفند 98و فروردین و اردیبهشت 99را دریافت کردند و برخی نیز دو ماه اول سال‌جاری و افرادی که در اردیبهشت بیکار شدند مقرری این ماه را دریافت کردند و برای حدود 9هزار نفر به شماره‌ حساب اعلامی یا شماره شبای بانکی آنها که مشکل داشت از 2 هفته گذشته پیامک ارسال شده است.طبیعتاً بیکاری بخشی از اینها تداوم دارد که از ابتدای خرداد اگر بیکاری نیروی کاری از این بخش تداوم داشته باشد که ناشی از شرایط کرونا باشد یا اینکه از ابتدای خردادماه سال‌جاری بیکار شوند براساس قانون بیمه کار مورد حمایت دریافت مقرری بیمه بیکاری طبق قانون قرار خواهند گرفت.