کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن شاهرود از عملکرد پیمانکار در رویه پرداخت حقوق خود ناراضی هستند.

به گزارش ایلنا، این کارگران در تشریح مشکلات خود گفتند: هر ماه پیمانکار ۵۰درصد از حقوق‌مان را با یک الی دو ماه تاخیر به حساب کارگران واریز می‌کند که این موضوع مشکلات زیادی را برای ما که حداقل‌بگیر هستیم، به وجود آورده است.

آنها با بیان اینکه دریافتی ماهانه ما کفاف معاش زندگی‌مان را نمی‌دهد، افزودند: تنها کاری که کارگران ابنیه فنی در پیگیری مطالبات معوقه خود می‌توانند انجام بدهند رسانه‌ای کردن مشکلاتشان است تا شاید صدایشان به گوش مسئولان بالادستی برسد. به گفته کارگران، حدود ۲۰۰ نفر در محور ریلی تهران به مشهد در ناحیه شاهرود تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکار مشغول کار هستند و آنها هر ماه منتظرند حقوق خود را کامل و بدون تاخیر دریافت کنند اما تقریبا از یک سال پیش هر ماه نیمی از حقوق خود را با تاخیر یک الی دو ماهه دریافت می‌کنند. آنها با بیان اینکه پرداخت قطره چکانی حقوق آنها را نگران می‌کند، درباره مشکلات بیمه‌ای و برخی مطالبات دیگر خود گفتند: ما در زمینه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی، پرداخت برخی مزایای قانونی و عرفی دیگر نیز دچار مشکل هستیم.

آنها در تشریح مشکلات بیمه تکمیلی خود گفتند: با وجود آنکه کارفرما همه کارگران را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار داده و هر ماه مبالغی از حقوق آنها بابت بیمه تکمیلی کسر می‌شود اما کارگران از خدمات بیمه تکمیلی به دلیل آنچه واریز نشدن حق بیمه تکمیلی به حساب شرکت بیمه‌گر عنوان می‌شود، بهره‌مند نیستند و برخی از آنها نیز به دلیل  نارضایتی از شرایط خدمات بیمه تکمیلی از دریافت بیمه تکمیلی صرف‌نظر کرده‌اند.

کارگران ابنیه فنی درباره دریافت لباس وکفش کار نیز گفتند: حدود دو سال است که لباس و کفش کار دریافت نکرده‌ایم. برخی همکاران ناچارا برای تهیه لباس و کفش از جیب هزینه کنند و برخی دیگر با همان لباس و کفش‌های کهنه و مستهلک به فعالیت شغلی روزانه خود ادامه می‌دهند.

آنها تاکید کردند: در ماه‌های گذشته در استان‌های مختلف تجمعاتی صورت گرفت در عین حال مکاتباتی با مسئولان دولتی و دیگر مقامات ذیربط انجام شد ولی این اعتراضات و مکاتبات هیچ نتیجه‌ای نداشته و به جایی نرسیده است. با ادامه این شرایط کارگران نمی‌دانند صدایشان را به گوش چه کسی برسانند.

کارگران ابنیه فنی در پایان با بیان اینکه این حجم از نارضایتی در میان کارگران ابنیه فنی، موجب نگرانی‌ست، افزودند: دولت و مسئولان باید بدانند که خواسته‌های کارگران ابنیه فنی راه‌آهن هم صنفی‌ست و هم قانونی و اگر به این خواسته‌ها ترتیب اثر داده نشود، مشکلات حادتر خواهد شد.