کارگران کنتورسازی ایران که در اعتراض به نامشخص بودن وضعیت کارخانه و عدم دریافت ۲۶ماه حقوق مرتبا دست به اعتراض صنفی می‌زنند، دیروز همزمان با ورود رئیس سازمان برنامه و بودجه به شهر قزوین، در مسیر حرکت وی تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، جمعی از کارگران کارخانه کنتورسازی قزوین در اعتراض به نامشخص بودن وضعیت کارخانه و عدم دریافت ۲۶ ماه حقوق، صبح دیروز (۳شهریور) همزمان با سفر رئیس سازمان برنامه بودجه به شهر قزوین، در مسیر عبور او و در محدوده ورودی جاده باراجین، مقابل ساختمان تالار شهر تجمع کردند.

یکی از این کارگران گفت: همزمان با ورود رئیس سازمان برنامه بودجه به شهر قزوین، کارگران با تجمع در محدوده ورودی جاده باراجین خواستند صدای اعتراض‌شان را به گوش آقای نوبخت برسانند.

وی با بیان اینکه خواسته اصلی کارگران کنتورسازی مشخص شدن وضعیت مالکیت کارخانه است، افزود: واگذاری این کارخانه از چند سال پیش به بخش خصوصی موجب شده این واحد تولیدی هم‌اکنون تعطیل شده و کارگران آن بیکار شوند.

این کارگر با بیان اینکه خواسته اصلی ما از آقای نوبخت برطرف کردن موضوع  تخصیص بودجه برای واگذاری کارخانه کنتورسازی به هیات حمایت از صنایع است، افزود: از قرار معلوم این اتفاق به دلیل تخصیص نیافتن بودجه متوقف شده است.

وی با بیان اینکه اگر این کارخانه از بخش خصوصی به هیات حمایت از صنایع واگذار شود بخش زیادی از مشکلات  هم کارخانه و هم کارگران برطرف می‌شود، افزود: جدا از این موارد ۲۶ ماه معوقات مزدی کارگران که از سال ۹۵ به تاخیر افتاده، مشکلات معیشتی زیادی را برای کارگران ایجاد کرده است.

این کارگر اظهار داشت: درخواست دیگر ما از آقای نوبخت تخصیص بودجه خاص برای پرداخت مطالبات معوقه کارگران است چرا که جدا از حقوق، هر یک از کارگران بابت سنوات پایان خدمت خود حدودا ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان طلبکارند.

وی افزود: طی سال‌های گذشته کارگران‌ تلاش زیادی برای وصول مطالبات خود از مسئولان کرده‌اند اما هنوز اتفاقی نیفتاده است. در این تجمع، آقای نوبخت با مشاهده تجمع اعتراضی کارگران کنتورسازی، در جمع کارگران حاضر شد و پس از شنیدن سخنان نمایندگان کارگری، وعده پیگیری موضوع مشکلات کارگران کنتورسازی را داد.

در عین حال قول داد مشکلات کارخانه و کارگران کنتورسازی را در جلسه‌ای که با حضور مسئولان استانی  قرار است انجام شود، مطرح کند.

استاندار قزوین: بخشی از مطالبات کارگران پرداخت می‌شود

در همین حال، استاندار قزوین گفت: کارگران شرکت کنتورسازی، ۸۵ میلیارد ریال مطالبه معوقه دارند که ۲۵ میلیارد ریال آن همین امروز (روز دوشنبه) پرداخت می‌شود.

هدایت‌الله جمالی‌پور در جمع کارگران کنتورسازی گفت: مطالبات کارگران این شرکت به حق است و باید پرداخت شود. وی افزود: با توجه به مشکلاتی که واگذاری این شرکت به بخش خصوصی ایجاد کرده، در حال بررسی امکان ابطال این واگذاری هستیم.

جمالی‌پور گفت: کارگران این شرکت به بیمه بیکاری معرفی شده‌اند و اقدامات بعدی نیز در خصوص آنها در حال انجام است.

استاندار قزوین گفت: کارگران این شرکت، آدم‌های متخصصی هستند که یا باید آنها را به تولید برگردانیم یا از طریق اعلام ورشکستگی، کارخانه را به فروش رسانده و آن را واگذار کنیم.