جمعی از کارگران کنتورسازی قزوین در اعتراض به عملکرد مسئولان استانی در پرداخت مطالبات معوقه خود، مقابل ساختمان استانداری قزوین تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، این عده در تشریح دلیل این تجمع گفتند: در جلسه‌ای که هفته پیش اعضای شورای کارگری کارخانه با معاون اقتصادی استانداری در محل استانداری داشتند، قرار شد با فروش سهام شرکت «نیرو کلر» که متعلق به کنتورسازی است حدود ۲۰ میلیارد تومان مطالبات مزدی و بیمه کارگران پرداخت شود.

کارگران افزودند: متاسفانه در روزهای گذشته مسئولان برخلاف مصوبه‌ای که به امضا رسانده‌اند سهام شرکت «نیرو کلر» را به ارزش مالی حدود ۱۶ تا ۱۷ میلیارد تومان فروخته‌اند و به جای آنکه این مبلغ را به حساب دادگستری برای پرداخت مطالبات کارگران واریز کنند، به دلایل نامعلومی آن را به خزانه دولت واریز کرده‌اند و هم‌اکنون دست ما کارگران به جایی بند نیست.

براساس گفته کارگران، آنها از سال ۹۵ تاکنون ۲۶ ماه مطالبات مزدی معوقه دارند. آنها اظهار داشتند: ما در این سال‌ها برای حفظ  کارخانه و اشتغال‌ تلاش کردیم با این‌حال کارخانه در این مدت به کرات تعطیل اعلام شده و آخرین بار نیز فروردین ماه سال جاری این واحد تولیدی شاهد بیکاری کارگران بود.

کارگران گفتند: در فروردین ماه سال جاری و همزمان با تشدید شیوع کرونا، کارفرما به صورت غیابی به دلیل حفظ سلامتی کارگران، کارخانه را با ۱۳۶ کارگر تعطیل کرد. از آغاز سال جاری نیز ما منتظر دریافت  مقرری بیمه بیکاری خود هستیم اما به دلیل معوقات بیمه‌ای، امکان بازگشت به کار بعد از ۵ ماه هنوز فراهم نشده است.