سازمان بین‌المللی کار تخمین می‌زند درآمد نیروی کار جهان در سال جاری میلادی تا ۳.۴ تریلیون دلار کاهش یابد و بیش از نیمی از نیروی کار جهان (حدود ۲ میلیارد نفر) شغل خود را از دست بدهند یا ساعت کاری آنها کاهش پیدا کند.

به گزارش تسنیم به نقل از راشا تودی، بیش از نیمی از نیروی کار جهان (حدود 2 میلیارد نفر) در 2020 شغل خود را از دست می‌دهند یا ساعت کاری آنها کاهش پیدا می‌کند و همه اینها نتیجه سقوط اقتصادی به خاطر همه‌گیری ویروس کروناست.

مطالعات گروه مشاوره بوستون نشان می‌دهد طی دو تا سه ماه آینده، از هر 6 نفر در جهان یک نفر شغل خود را از دست می‌دهد و نرخ بیکاری از 17درصد فراتر می‌رود. تاثیر این بحران بر بازار کار جهان در صنایع مختلف متفاوت خواهد بود. کسب و کارهایی که بیشتر تحت تاثیر اقدامات قرنطینه قرار داشته‌اند ضربه بیشتری می‌خورند. به گفته تحلیلگران، بیش از 80درصد تمام اخراجی‌ها در جهان در بخش خرده‌فروشی غیر مواد غذایی، تولید کارخانه‌ای، کسب و کارهای مربوط به هتل و رستوران‌داری، گردشگری و ساخت و ساز صورت می‌گیرد.

در گزارش این گروه مشاوره آمده است: «انتظار داریم نرخ بیکاری در جهان تا پایان 2020 به تعادل بازگردد. روند تغییرات ساختاری بلندمدت آغاز شده و این تغییرات بر 1.5 میلیارد شغل طی دهه‌های آینده تاثیر می‌گذارند».

گروه مشاوره بوستون تخمین می‌زند تا سال 2030، اتوماسیون 12درصد شغل های فعلی را تهدید کند و 30درصد مشاغل نیاز به مهارت‌های کاملاً جدیدی داشته باشند.

این مطالعات همچنین نشان می‌دهد بیش از 10درصد نیروی کار جهان احتمالاً به طور دائم دورکاری خواهند کرد و این رقم برای کارمندان به 30درصد می‌رسد.

این گروه مشاوره اعلام کرد دولت‌ها باید به منظور جلوگیری از نابودی عرضه در بازار کار، اقدامات حمایتی در پیش بگیرند مثل یارانه دادن به دستمزدها و معافیت از مالیات: «حالا باید برای آینده پس از ویروس کرونا آماده شویم. طی یک تا سه سال آینده یک استراتژی مشترک برای مهارت‌های حرفه‌ای معرفی خواهد شد که آموزش مجدد از ملزومات آن است».