مدیرعامل تامین اجتماعی، تقویت منابع انسانی، تقویت حوزه فناوری و دیجیتال و یکپارچه‌سازی برخی واحد‌ها را از اقدامات مهم اصلاح ساختاری در سطح ستاد این سازمان برشمرد و گفت: ساختار جدید در ادارات کل و مدیریت‌های درمان تامین اجتماعی استان‌ها با هم فکری ذینفعان طراحی و ابلاغ شده است.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی تامین اجتماعی، مصطفی سالاری در جلسه پیاده‌سازی ساختار جدید ادارات کل و مدیریت‌های درمان سراسر کشور افزود: در بحث خدمت‌رسانی به بیماران کرونا، مراکز درمانی این سازمان تلاش قابل توجهی داشتند و ادارات کل بیمه‌ای استان‌ها نیز در این ایام عملکرد مناسبی داشته‌اند و قدردان زحمات همه همکاران هستیم.

سالاری به موضوع پرداخت مطالبات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان یکی از فعالیت‌های مهم سال گذشته تامین اجتماعی پرداخت و اظهار داشت: مطالبات مراکز درمانی دانشگاهی تا قبل از بهمن را در اسفند سال ۹۸ پرداخت کردیم و امروز هم به صورت علی‌الحساب مطالبات بهمن ماه سال گذشته مراکز درمانی دانشگاهی پرداخت شد و تلاش می‌کنیم این پرداخت‌ها به صورت مستمر انجام شود تا ضمن تامین منابع خدمات این مراکز، اعتبار دفترچه‌های درمانی ارتقا یابد.

او ادامه داد: مطالبات مراکز طرف قرارداد غیردانشگاهی نیز تا شهریور سال گذشته پرداخت شده و تلاش می‌کنیم پرداخت‌هایمان را در این بخش به‌روز کنیم. مدیرعامل تامین اجتماعی با اشاره به بودجه کل کشور و موضوع تامین اجتماعی در آن افزود: نیاز‌های تامین اجتماعی در این بودجه به خوبی دیده شد و هیچ محدودیتی برای این سازمان ایجاد نشده است. سالاری با قدردانی از تلاش‌های مجلس و دولت در این زمینه، پیگیری وصول مطالبات از دولت را از اقدامات قابل توجه در سال گذشته عنوان کرد و گفت: امسال نیز موفق شده‌ایم ۵۲۰۰ میلیارد تومان از دولت بابت بدهی‌اش دریافت کنیم. سالاری درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و رسیدگی به درخواست‌های مستمری‌بگیران برای ما بسیار مهم است و پیگیری اجرای این مساله را وظیفه خود می‌دانیم.