مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: طی سال جاری تعداد ۱۱۴ واحد راکد در حوزه صنعت و کشاورزی به چرخه تولید و فعالیت این استان بازگشتند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل، قاسم رحیمی در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل گفت: براساس بررسی‌های انجام شده در اول سال جاری از سوی سازمان صنعت و معدن، تعداد ۱۵۸ واحد تولیدی راکد در استان وجود دارد.

وی تصریح کرد: در سال جاری ۵۶ واحد اقتصادی در حوزه صنعت به چرخه فعالیت بازگشت و این روند برای سال‌های آتی نیز ادامه خواهد داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل اظهار کرد: طی یک‌سال گذشته از طریق بازگشت واحدهای تولیدی غیرفعال به چرخه اقتصادی ۷۳۰ فرصت شغلی جدید فراهم شده است و با بازگشت ۱۰۲ واحد تولیدی دیگر به چرخه فعالیت نزدیک به ۱۸۰۰ نفر صاحب شغل خواهند شد.

دبیر کارگروه اشتغال با اشاره به فراهم بودن زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی افزود:  ضرورت دارد با واگذاری و در اختیارگذاشتن سوله‌های واحدهای تولیدی راکد برای سرمایه‌گذاران جدید، تکلیف آنها مشخص شود.

رحیمی ادامه داد: واحدهای غیر فعال حوزه کشاورزی در برنامه سه ساله و تا حد امکان براساس برش‌های سالانه، به چرخه فعالیت بازگردانده خواهند شد و سهم مهمی در ایجاد اشتغال خواهند داشت.

وی عنوان کرد: در سال ۹۷ تعداد ۱۷۷ واحد غیرفعال کشاورزی با اشتغال ۶۷۶ نفر به چرخه فعالیت برگردانده شدند. رحیمی تصریح کرد: برای سال جاری فعال‌سازی ۸۰ واحد غیرفعال کشاورزی هدف‌گذاری شده بود که ۵۸ واحد آن با اشتغال ۳۱۵ نفر محقق شده است. تعداد ۲۲۴ واحد کشاورزی غیرفعال نیز طی برنامه سه ساله تا سال ۱۴۰۱ به چرخه فعالیت برخواهند گشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل خاطرنشان کرد: در حوزه گردشگری دو واحد خدماتی تحت تملک بانک قرار گرفته‌اند که به زودی با واگذاری به بخش خصوصی تعیین تکلیف خواهند شد.

وی تاکید کرد: سرمایه‌گذاری یکی از اهداف اصلی ما برای گشایش اشتغال است و این روند به جز حوزه صنعت در بخش کشاورزی و گردشگری نیز دنبال می‌شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در کنار بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران برای توسعه اشتغال باید گام بردارند.

دبیر کارگروه اشتغال اردبیل ادامه داد: بررسی طرح‌های در حال احداث و نیمه‌تمام راکد در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و خدمات نیز به موازات این روند جهت تکمیل و شروع فعالیت اقتصادی نیز انجام خواهد شد.