مرگ کولبر ۳۱ ساله بعد از سقوط از ارتفاعات تته

روز یکشنبه یک کولبر جوان 31 ساله در بیمارستانی در سنندج جان باخت.

به گزارش ایلنا، «سیوان سیفی» حین کولبری از ارتفاعات تته سقوط کرد و به دلیل شدت جراحات، توسط همراهانش به بیمارستانی در سنندج منتقل شد ولی مداوای او میسر نشده و بر اثر شدت حادثه جان باخته است.

سیروان سیفی، چندمین کولبری است که در چند هفته اخیر جان خود را از دست داده است. یکی از دلایل اصلی مرگ کولبران، سقوط از ارتفاع است.

    

گزارش مرکز آمار نشان داد:

افزایش ۲.۲درصدی فاصله تورمی دهک‌ها

فاصله تورمی دهک‌ها در بهمن امسال به ۲.۶درصد رسید که نسبت به ماه قبل (٢.٢درصد) ۰.۴واحد درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایلنا، مرکز آمار در گزارشی جدید به فاصله تورمی دهک‌ها پرداخته است. براساس این گزارش، نرخ تورم کل کشور در بهمن ماه ١٣٩٨ برابر ۳۷درصد است که در دهک‌های مختلف هزینه‌ای در بازه ۳۶.۳درصد برای دهک اول تا ٣٨.٩درصد برای دهک دهم نوسان دارد. محدوده تغییرات تورم ۱۲ ماهه در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بین ۴۴.۴درصد برای دهک اول تا ۵٠.١درصد برای دهک دهم است. در مورد گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات»، تورم بین ٢٩.٢درصد برای دهک اول تا ۳۶.۲درصد برای دهک دهم است.

بر اساس اعداد مربوط به تورم در میان دهک‌های مختلف هزینه‌ای، فاصله تورمی دهک‌ها در این ماه به ۲.۶درصد رسید که نسبت به ماه قبل (٢.٢درصد) ۰.۴واحد درصد افزایش داشته است. فاصله تورمی در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل ٠.٩واحد درصد و در گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» نسبت به ماه قبل ۰.۴واحد درصد کاهش نشان می‌دهد.

    

مدیرکل امور مستمری‌های تامین اجتماعی:

صدور گواهی کسر اقساط معوق، غیرحضوری می‌شود

مدیرکل امور مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی گفت: صدور گواهی کسر اقساط معوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی از نیمه دوم اسفند ماه غیرحضوری می‌شود.

به گزارش مهر، سیدمحمدعلی جنانی افزود: با توجه به طراحی سیستم مکانیزه، صدور گواهی کسر اقساط معوق برای مستمری‌بگیران به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه تامین اجتماعی امکان‌پذیر می‌شود و امکان صدور گواهی کسر اقساط معوق در شعب تأمین اجتماعی میسر نیست.

وی با بیان اینکه صرفاً امکان صدور گواهی کسر اقساط معوق برای اخذ تسهیلات از بانک‌ها، مؤسسات مالی و اعتباری و صندوق‌های قرض‌الحسنه دارای مجوز فعالیت از بانک مرکزی، میسر است، افزود: گواهی کسر اقساط معوق بنا به درخواست مستمری‌بگیر به نام خود، به عنوان وام‌گیرنده یا ضمانت افراد غیر (اعم از درجه یک و غیر) خواهد شد.

مدیرکل امور مستمری‌های تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: صدور گواهی تعهد کسر اقساط معوق برای بازنشستگان تحت پوشش تا سقف ۶۰درصد مبلغ مستمری پیش‌بینی شده و امکان صدور گواهی بیش از مبلغ یاد شده میسر نیست. در صورت صدور گواهی‌های متعدد، مبلغ گواهی‌های صادره همواره کمتر یا مساوی ۶۰درصد مبلغ مستمری دریافتی (بدون لحاظ پرداخت‌های معوقه) خواهد بود.