نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس و عضو اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک:

نبود نگاه صنفی در حوزه گردشگری به چشم می‌آید

عضو اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لباس و پوشاک گفت: برای توسعه گردشگری باید نگاه صنفی بر این بخش داشت و برای تحقق رونق گردشگری از تمام ظرفیت‎های موجود در کشور استفاده کرد.

بهنام آقاحسین ‎شیرازی در گفت‎وگو با ایلنا گفت:‌ در کشوری زندگی می‎کنیم که دارای ظرفیت‎های فراوان گردشگری است. شاید تحریم‎ها مشکلاتی را به وجود آورده باشند اما نمی‎توان به بهانه آن از ظرفیت‎های گردشگری استفاده نکرد.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس با بیان اینکه باید نگاه صنفی در حوزه گردشگری وجود داشته باشد، گفت: برای مثال ورود پوشاک با برندهای خارجی و استقرار برندهای معتبر داخلی در جزیره کیش، چابهار و دیگر مناطق آزاد، موجب سوق دادن مردم و گردشگران به جای کشورهای همسایه به این مناطق شده است که این مسأله موجب می‎شود که مسافران برای خرید پوشاک دیگر از کشور خارج نشوند و به تبع آن این امر مانع خروج ارز از کشور می‎شود.

وی با اشاره به وجود جاذبه‎های مختلف گردشگری در کشور از قبیل کویر، جنگل و دریا که در دنیا بی‎نظیر است، گفت: باید همه این جاذبه‎ها در سطح دنیا معرفی و شناسایی شوند و با توجه به امنیت حاکم در کشور باید از این امنیت در جهت افزایش گردشگری ورودی و داخلی استفاده کنیم.

وی اعمال محدودیت گردشگری در تهران را نامناسب دانست و افزود: ادامه این محدودیت‎ها موجب کاهش گردشگر خواهد شد. گردشگر باید بتواند به صورت شبانه‌روزی و هر زمان که اراده کند به اماکن مورد نظرش برود و از امکانات موجود استفاده کند.

آقاحسین ‎شیرازی با بیان اینکه جاذبه‎های بسیار خوب گردشگری در تهران داریم که باید ساماندهی شوند، گفت: گردشگری در شب در تهران باید توسعه یابد زیرا تحقق این هدف موجب اشتغالزایی خواهد شد. برای رسیدن به آن ضعف قانونی یا کمبود بودجه مطرح است که باید پیگیری و رسیدگی شود.

    

نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس:

حقوق پایین موجب تنزل جایگاه کارگران در خانواده می‌شود

نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس گفت: بسیاری از مشکلات موجود در بنیان خانواده‎ها نشأت گرفته از مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه و خانواده است.

فاطمه کمساری با بیان اینکه به عنوان یک فعال فرهنگی و روانشناس اجتماعی به مشکلات موجود در جامعه آگاه هستم، گفت: ادامه این روند موجب پرورش کودکانی با مشکلات روحی و روانی فراوان خواهد شد لذا وظیفه خود می‎دانم که برای بهبود این اوضاع قدمی بردارم و برنامه‎های مختلفی طرح‌ریزی کرده‌ام که با ورود به مجلس به آن خواهم پرداخت.

وی با بیان اینکه پایین بودن میزان حقوق کارگران و بازنشستگان موجب تنزل جایگاه آنان در خانواده و اجتماع شده، گفت: دغدغه اصلی من به عنوان یک فعال فرهنگی رسیدگی به کارگران و بازنشستگان است که بعد از ورود به مجلس به آن خواهم پرداخت.

کمساری با بیان اینکه سلامت جسم و روان کودکان تنها موضوعی است که در آموزش و پرورش به آن پرداخته نمی‎شود، گفت: افزایش دختران و کودکان فراری و کودکان کار و... نشأت گرفته از روان و اقتصاد خانواده است و برای رفع آن باید برنامه مدون در جامعه پایه‌ریزی کرد.