عضو اتحادیه  تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک و نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس:

ارتباط صنعت با دانشگاه‌ها باید افزایش یابد

عضو اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لباس و پوشاک با بیان اینکه باید ارتباط صنعت با دانشگاه‌ها افزایش پیدا کند، گفت: نیروی تحصیل‌کرده و جوان در کشور بسیار زیاد است که پس از فارغ‌التحصیلی برای آنها کار وجود ندارد. در این راستا باید بخش خصوصی و دولتی با دانشگاه‌ها ارتباط ایجاد کنند تا دانشجویان پس از پایان تحصیل، جذب بخش‌های مختلف دولت و بخشی خصوص شوند. در این صورت با ایجاد شغل باعث انگیزه در جوانان خواهیم شد. بهنام آقاحسین شیرازی در گفت‌وگو با ایلنا تصریح کرد: در تمام دنیا نگاه دولت به بخش خصوصی بوده و این بخش خصوصی است که برای دولت تصمیم‌‎گیری می‌کند در حالی که در ایران، اقتصاد کاملا دولتی است. نامزده یازدهمین دوره انتخابات مجلس ادامه داد: در ایران قوانین کاملی بوده و دیگر نیاز به وضع قانون جدید نیست. با قوانین موجود نیز می‌تواند کار کرد. در این بین نیازمند خلاقیت هستیم. به طور مثال حوزه کسب و کار به‌روز شده و دیگر کسب و کار سنتی جوابگو نیست. طبیعتا برای مشاغل اینترنتی نیازمند قوانین جدید هستیم. وی با بیان اینکه تولیدکنندگان ما در حال ورشکستی هستند، گفت: برای رونق تولید باید بسته‌های حمایتی، مشوق‌های مالیاتی و بیمه‌ای ارائه و برای تولیدات ظرفیت ایجاد کرد تا تولید افزایش و در راستای آن اشتغال ایجاد شود.

    

نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس:

قوانین حمایتی از کارگران باید اصلاح شوند

نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس گفت: کمرنگ شدن نقش زنان در خانواده و بیکاری جوانان موجب ایجاد مشکلات و چالش‎های روحی و روانی در خانواده‎ها شده است.

فاطمه کمساری در گفت‌وگو با ایلنا افزود:‌ برخی جوانان به امید یافتن موقعیت و شغل وارد دانشگاه شده و هزینه‎های سنگین آن را متقبل می‎شوند. متاسفانه نبود فضای اشتغال موجب نان‌خور تلقی شدن آنان و نگرانی و اضطراب در خانواده‎ها شده است. بنابرین ایجاد اشتغال از راهکارهای اولیه توجه به خانواده و زنان است. وی از لزوم اصلاح برخی از قوانین موجود در مجلس در حمایت از کارگران سخن گفت و افزود: برخی از قوانین در حمایت از کارگران باید اصلاح شوند. افزایش دستمزد کارگران از دغدغه‎های اصلی من به عنوان نامزد انتخابات مجلس است. کمساری با اشاره به افزایش کودکان کار و لزوم ساماندهی جدی نه شعار برای آنها گفت: نداشتن سواد و آگاهی‎های لازم، عدم برخورداری از مهارت‎های حرفه‎ای و فنی، عدم اشتغال و فقر در خانواده‎های این کودکان موجب سوق دادن آنها به سمت کارهای کاذب شده است.

    

بازداشت موقت یکی از کارگران نیشکر هفت‌تپه

روز شنبه، محمدرضا دبیریان از کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه بازداشت شد. به گزارش ایلنا، برای این کارگر وثیقه تعیین شده اما قاضی پرونده با تبدیل قرار بازداشت به وثیقه موافقت نکرده و مشخص نیست تا چه زمانی قرار است وی در بازداشت بماند. از دلیل این بازداشت اطلاعی در دست نیست اما از قرار معلوم، بازداشت دبیریان با تجمعات گذشته کارگران نیشکر هفت‌تپه بی‌ارتباط نیست.