رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: تلاش‌های زیادی برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی انجام می‌شود و ما نیز در مجلس پیگیر این موضوعات هستیم.

علیرضا محجوب در مراسمی که به مناسبت دهه فجر در اسلامشهر برگزار شد، اظهار داشت: جهت‌گیری انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن سال ۵۷، بهبود زندگی فقرا و مستضعفین بود. هر کسی که مسئولیتی دارد باید دلش برای کارگران، کارمندان، کشاورزان و بازنشستگان که درآمد کافی ندارند، بسوزد. معیار خدمت در جمهوری اسلامی این است.

وی افزود: کسانی که مردم را نادیده گرفتند و تصویر غیرواقعی از انقلاب برای مردم ساختند، باید بدانند که به حرمت شهدای انقلاب، باید صدای کارگران را بلند کرده و تبدیل به صدای اول جامعه کرد.

محجوب ادامه داد: خوشبختانه جامعه کارگری نسبت به بقیه اقشار متشکل‌تر است. ما معتقدیم برای دستیابی به حقوق کارگران، کار تشکیلاتی و تبلیغی لازم است. باید صدای کارگر زنده باشد و امور خود را در دست داشته باشد. امام خمینی(ره)، اول انقلاب می‌گفتند که کارگران مدیران مملکت‌اند.

دبیرکل خانه کارگر خاطرنشان کرد: کارگران می‌خواهند که شرکت‌هایشان در اثر خصوصی‌سازی نابود نشود. این از ثمرات انقلاب است که می‌توانیم گرد هم بیاییم و نقد کنیم، بنابراین باید در پاسداری آن کوشا باشیم.

وی خاطر‌نشان کرد: تلاش‌های زیادی در مورد همسان‌سازی انجام می‌شود و ما نیز در مجلس پیگیر این موضوعات هستیم. موضوع افزایش دستمزد را نباید با همسان‌سازی مخلوط کرد. لازم است که فرمول همسان‌سازی را پیدا و تنظیم کنیم.

محجوب در پایان تصریح کرد: در کمیسیون اجتماعی مجلس، جلساتی در این باره تشکیل شد تا این موضوع هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود. همچنین در مورد دستمزد امیدواریم شورای عالی کار امسال جبران مافات سال‌های قبل را در دستمزد سال جدید در نظر بگیرد.

جلودارزاده: شهرک‌های صنعتی را تعطیل و غارت کردند

در ادامه این مراسم، یک نماینده دوره دهم مجلس گفت: توسعه و آبادانی کشور حاصل دسترنج کارگران است در حالی‌که سهم کارگران از درآمدها بسیار کم است.

سهیلا جلودارزاده اظهار داشت: سهم کارگران از درآمدها بسیار کم است ولی این دغدغه نمایندگان کارگران در مجلس است که کارگران به حقشان از توسعه دست یابند.

وی افزود: هنگام انقلاب، اعتصابات گسترده‌ای اتفاق افتاد. شب هجدهم بهمن ماه بود که کارگران کیان‌تایر تحصن کردند. کارگران آن زمان می‌دانستند که حکومت باید به دست مردم بیفتد.

جلودارزاده با اشاره به اینکه کارگران در عین حال حفاظت از انقلاب را ضرورت می‌دانند، گفت: امام خمینی(ره) فرمود خداوند هم کارگر است و ایشان می‌دانست بر چه چیزی باید اهمیت بگذارد.

نماینده دوره دهم مجلس گفت: در آستانه دوره جدید انتخابات دیگر دوره ساختن و سوختن باید تمام شود. دوره جدید باید دوره‌ای باشد که کارگرانی که می‌سازند، بهره‌مند شوند.

جلوداززاده گفت: در دوران اخیر شاهد یورش برخی هستیم که هر چقدر کاشته شده بود، از بین رفت. شهرهای صنعتی را تعطیل و غارت کردند.

وی در پایان تصریح کرد: خود را با دفاع از حق و عدالت تنظیم می‌کنیم و تا وقتی نفس می‌کشیم از حق دفاع می‌کنیم. ما امید داریم در دوره آتی کارخانه‌هایی که در اثر خصوصی‌سازی به غارت رفتند، به همت کارگران‌شان از هپکو تا هفت‌تپه و... از غارتگری نجات دهیم.