کارگران شهرداری مریوان دست از کار کشیدند

کارگران شهرداری مریوان در اعتراض به عدم دریافت حقوق، از جمع‌آوری زباله‌های شهری اجتناب کردند. این کارگران در گفت‌وگو با ایلنا، از عدم پرداخت دستمزدها به‌رغم وعده‌های مکرر مسئولان خبر دادند. این عده می‌گویند: در اعتراض به عدم پرداخت هفت ماه دستمزد، دست از کار کشیدیم و زباله‌های شهری را جمع نکردیم. کارگران مریوان هفته گذشته با حضور در استانداری کردستان خواستار توجه به وضعیت نامناسب خود شدند و استاندار وعده داد که دستمزدها ظرف روزهای آینده پرداخت می‌شود. کارگران می‌گویند فقط یک ماه پایه حقوق گرفتیم و بعد از آن دیگر خبری از پرداخت نشد. بنا بر گفته این کارگران، حقوق کارمندان شهرداری مریوان نیز عقب افتاده و آنها نزدیک به شش ماه است حقوق دریافت نکرده‌اند. این کارگران می‌گویند: نمی‌دانیم به کجا مراجعه کنیم. درمانده شده‌ایم و دیگر با این شرایط قادر به کار کردن نیستیم.

    

آقاپور علیشاهی:

اعتبارات کنونی کفاف «همسان‌سازی» را نمی‌دهد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با اعتباری که در نظر گرفته شده بعید است سال بعد هم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اجرایی شود.

معصومه آقاپور علیشاهی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت گفت: برای همسان‌‌سازی حقوق بازنشستگان حداقل 30هزار میلیارد تومان نیاز داریم. سهم بازنشستگان برای قانون همسان‌سازی حقوقشان با شاغلان از لایحه 99 با کسری حداقل 5 تا 6 هزار میلیاردی روبه‌رو است و به بیانی دیگر، سال 99 برای بازنشستگان سال سختی به لحاظ شرایط اقتصادی خواهد بود.

نماینده شبستر در مجلس افزود: تورم و شرایط اقتصادی موجود در جامعه زندگی را برای قشر خاصی از جامعه‌ مثل بازنشستگان سخت کرده است. همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چند سالی است که امروز و فردا می‌شود و وعده‌ دولت به بازنشستگان هنوز عملی نشده است. وی درمورد بی‌توجهی تامین اجتماعی به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: تامین اجتماعی یک سازمان مستقل است که دولت 150هزار میلیارد تومان به این سازمان بدهکار است. تا زمانی که دولت بدهی خود را به تامین اجتماعی پرداخت نکند این سازمان با کسری بودجه روبه‌رو بوده و برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با مشکل مواجه خواهد بود. نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی آنها هم با خدمات بازنشستگان کشوری متفاوت است. اگر بدهی دولت جبران شود نیازی به بودجه‌ دولتی نخواهد داشت و بدون شک اقدام همسان‌سازی حقوق بازنشستگان می‌کنند.

    

صالحی‌نیا:

نقدینگی، دغدغه اصلی واحدهای صنعتی است

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در مورد عمده‌ترین مشکل و عامل تعطیلی و کاهش ظرفیت تولید واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی، گفت: در واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی که عوامل تولید در آن فراهم است، یعنی ماشین‌آلات آماده است و در زنجیره تأمین مواد اولیه و عرضه محصول در بازارهای داخلی و صادراتی مشتری مناسبی وجود دارد، مشکل اصلی تأمین نقدینگی است.

به گزارش روابط عمومی وزارت صمت، محسن صالحی‌نیا گفت: از حدود 10هزار واحد صنعتی راکد مستقر در شهرک‌های صنعتی تا پایان امسال هزار و 350 واحد دوباره به چرخه تولید باز می‌گردند که از این تعداد 940 واحد صنعتی در 9 ‌ماه امسال عملیاتی شده و امیدواریم تا پایان امسال باقی‌مانده این هزار و 350 واحد صنعتی راکد دوباره به چرخه تولید بازگردند. وی اضافه کرد: با وجود این، رصد و پایش واحدها با ظرفیت مناسب، کاری همیشگی است که تنها در شرکت شهرک‌های صنعتی استانی صورت نمی‌گیرد و اطلاعات دریافتی در مورد مشکلات این واحدها در مواردی مانند کمبود نقدینگی، قوانین بیمه تأمین اجتماعی و... به کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید استان، شهرستان و... منعکس و رفع می‌شود.