برگزاری تجمع اعتراضی کارگران نی‌بر هفت‌تپه

کارگران نی‌بر هفت‌تپه در اعتراض به وضعیت بد معیشتی دست به تجمع زدند. به گزارش ایلنا، این کارگران می‌گویند: هر کدام از ما ۲۵ یا ۳۰ سال سابقه کار در این مجتمع داریم و از خرداد و تیر ماه، حقوق طلب داریم. به اداره کار شکایت کردیم و قرار بود رای به نفع ما صادر کنند. این کارگران می‌گویند: شرکت را به‌روزرسانی کردند اما می‌گویند دیگر به نی‌برها حقوق نمی‌دهیم. به ما گفتند بروید سراغ کار دیگر؛ کشاورزی، دامداری یا مسافرکشی. این در حالی‌ست که ما سال‌ها در این مجتمع کار کرده‌ایم اما حالا ما را به کار نمی‌گیرند و می‌گویند دیگر نمی‌خواهیم کار کنید. کارگران نی بر اضافه می‌کنند: حقوق ما سه میلیون تومان است. از مزایای مزدی ما زدند و کار را به پیمانکار دادند. ما اکثریت غیربومی هستیم و یک عده جزئی بومی داریم. الان فقط بیمه ما را واریز می‌کنند اما حقوق نمی‌دهند. می‌خواهند همین‌طور حق بیمه ما را بپردازند تا ما بازنشسته شویم. این کارگران که تعداد آنها ۱۰۵ نفر است، خواستار روشن شدن اوضاع شغلی خود هستند و می‌گویند: با این وضعیت چگونه می‌توانیم زندگی کنیم!

    

برق‌گرفتگی مرگبار کارگر ساختمانی در کرمان

یک کارگر ساختمانی که در منطقه خیابان گلدشت کرمان مشغول به کار بوده است، دچار برق‌گرفتگی شد. به گزارش ایلنا، این کارگر در اثر برق‌گرفتگی با کابل‌های برق فشار قوی، صبح دیروز (۸ دی ماه) دچار حادثه شده و جان خود را از دست داد.

    

صیادان تا پایان ماه سهمیه بنزین می‌گیرند

سهمیه ۱۲۰۰ لیتری بنزین صیادان احتمالا تا پایان ماه در اختیار آنها قرار می‌گیرد. به گزارش ایلنا، پس از تاخیری ۴۰ روزه بالاخره سهمیه بنزین صیادان مشخص شد. «نبی‌الله خون میرزایی» رئیس سازمان شیلات ایران گفت: سهمیه بنزین یارانه‌ای ۱۵۰۰تومانی در قالب ۱۲۰۰لیتر در ماه برای صیادان به تصویب رسید. «یعقوب دوجی» رئیس اتحادیه صیادی کل کشور نیز با تایید این خبر اعلام کرد: اطلاعات صیادان مجاز ثبت و روند کار برای تخصیص بنزین به آنها آغاز شده است. احتمالا تا پایان ماه صیادان بنزین سهمیه‌ای می‌گیرند. وی درباره صیادان غیرمجاز نیز گفت: سهمیه به این دسته از صیادان تعلق نمی‌گیرد. آنها باید ابتدا مجوز بگیرند و دادن مجوز به آنها نیز شرایط و استاندارد‌هایی دارد. اگر قرار است به این افراد مجوزی داده شود باید ارزیابی درستی از ذخایر دریایی صورت گیرد.