معاون وزیر تعاون:

تحریم‌ها هیچ واحد تولیدی را تعطیل نکرده است

معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با وجود تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی اجازه نداده‌ایم هیچ واحد تولیدی تعطیل شود و تلاش شده تا واحدها فعال و چرخه اقتصادی رونق داشته باشد. به گزارش ایرنا، علی سرزعیم افزود: پرداخت پیمانکاران به کارگران از طریق روابط کار رصد می‌شود و هرجا مشکلی وجود داشته باشد به طور یقین وارد و از حقوق کارگران دفاع می‌شود. وی اظهار داشت: ورود به بازارهای جهانی روزبه‌روز سخت تر می‌شود و اکنون در شرایط تحریم این دشواری به مراتب بیشتر است ولی با این حال چنانچه امروز به بازارهای جهانی ورود شود شرایط آغاز فرایند این ورود سهل‌تر از ۱۰ سال آینده است. معاون ‌اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با وجود اینکه در شرایط تحریم کل اقتصاد با رکود مواجه شده، صادرات غیرنفتی و طرح‌های گردشگری امسال رشد قابل توجهی پیدا کرده است. وی افزود: در حوزه پرداخت‌های وام‌های اشتغال روستایی نیز آمار اشتغال در روستاها افزایش یافته به نحوی که سال گذشته 300هزار شغل در این بخش ایجاد شد.

    

نماینده تهران در مجلس:

عاملان بیکاری کارگران، شیعه نیستند

نماینده تهران در مجلس گفت: شیعه امام‌حسین(ع) دزدی، اختلاس، ظلم و ستم نمی‌کند. به گزارش ایلنا، سهیلا جلودارزاده، رئیس اتحادیه زنان کارگر در مراسم عزاداری دهه اول محرم در محل خانه کارگر، با بیان اینکه در دهه‌هایی که از زندگی من می‌گذرد شاهد خوانش‌های متعدد و مختلفی از امام‌حسین(ع) بوده‌ام، عنوان کرد: قبل از انقلاب اسلامی، امام‌حسین(ع) نماد آزادگی و مقابله با ظلم بود و زمانی که بعد از انقلاب هم دیدیم امام‌حسین(ع) به نماد شهادت و ایستادگی تبدیل شد و کسانی با الگو گرفتن از ایشان راه شهادت را پیش گرفتند. وی ادامه داد: برای عده‌ای هم امام‌حسین(ع) وسیله کسب درآمد و قدرت است. این اتفاق در 1400 سال گذشته و حتی پیش از آن برای پیامبران و آزادگان دیگر هم بوده و کسانی با استفاده از آنها خواسته‌اند پرچم آزادگی را پایین بیاورند. رئیس اتحادیه زنان کارگر با بیان اینکه کسی که معبود خود را می‌شناسد و شیعه امام‌حسین(ع)، از ریا و تظاهر دوری می‌کند، عنوان کرد: شیعه امام حسین(ع) از ترس به دور است مثل شهدای ما که کار و تحصیل و زن و بچه‌شان را رها کردند و به جبهه‌ها رفتند تا خدا را پیدا کنند. جلودارزاده با بیان اینکه شیعه امام‌حسین(ع) حق‌الله و حق‌الناس را رعایت می‌کند، گفت: آن کسی که با واردات باعث تعطیلی کارخانه‌ها می‌شود، کارگران را بیکار و حق‌الناس را ضایع می‌کند، شیعه امام‌حسین(ع) نیست.

    

تجمع کارگران آذرآب در میدان شهدای اراک

کارگران شرکت آذرآب اراک در اعتراض به معوقات مزدی و بلاتکلیفی شرکت، در میدان شهدای این شهر جمع شدند. به گزارش ایلنا، کارگران این واحد تولیدی، دستمزد ماه‌های تیر و مرداد را دریافت نکرده‌اند و بخشی از دستمزد خرداد را نیز طلب دارند. کارگران می‌گویند: بلاتکلیفی وضعیت کارخانه مهم‌ترین مشکل ما کارگران است. ما از مسئولان انتظار داریم وضعیت تولید و کارخانه را روشن کنند. «محمدتقی آبایی» مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در این باره گفت: تعیین تکلیف وضعیت مدیریت و مالکیت شرکت و دو ماه حقوق معوقه دلیل اعتراض کارگران است. وی افزود: روز دوشنبه در تهران جلسه‌ای با حضور مسئولان برگزار شد که در این جلسه قرار شد تا بانک کشاورزی به عنوان سهامدار عمده آذرآب طی 48 ساعت وضعیت مدیریت شرکت را مشخص کند. متاسفانه مشارکت بانک کشاورزی در بحث هیأت مدیره آذرآب بسیار ضعیف است. اکنون مدیرعامل شرکت استعفا داده است. آبایی تصریح کرد: روز دوشنبه مشخص شد که کارخانه به مپنا یا شرکتی مشابه واگذار شود. آذرآب خوشبختانه با مشکل کمبود سفارش مواجه نیست بلکه مشکل اصلی این واحد تولیدی، مشخص نبودن تکلیف مدیریت است.