تجمع معلمان بازنشسته مقابل نهاد ریاست جمهوری

روز سه‌شنبه جمعی از بازنشستگان کشوری که اکثریت آنها معلمان بازنشسته بودند، مقابل نهاد ریاست جمهوری جمع شدند. به گزارش ایلنا، این بازنشستگان می‌گویند: اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری و حذف بیمه‌های تکمیلی، مشکلات بازنشستگان را حل می‌کند. آنها از شخص رئیس‌جمهور به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور درخواست دارند که برای اجرای قانون پافشاری کند و اجازه ندهد قانون مدیریت خدمات کشوری پس از 12 سال همچنان روی کاغذ باقی بماند. این بازنشستگان روز دوشنبه نیز به وزارت کار مراجعه کرده بودند.

    

محجوب در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی:

خودکفایی در زمینه تولید مواد غذایی قابل تقدیر است

دبیرکل و اعضای هیات اجرایی خانه کارگر به مناسبت هفته دولت با محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی دیدار و گفت‌وگو کردند. به گزارش ایلنا، علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر در این دیدار ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، گفت: تلاش‌های وزارت جهاد و کشاورزی به دلیل آنکه با جهت‌گیری خودکفایی در زمینه تولید مواد غذایی است، قابل تقدیر و در خور توجه است. محجوب نمونه مثال‌زدنی این امر را خودکفایی در تولید گندم عنوان کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌های درست و اقدامات سنجیده در دوره‌های متوالی کشور را از واردات گندم بی‌نیاز کرد. در این دیدار، حجتی با تشریح وضعیت کنونی کشور در زمینه تولید گندم و اشاره به ظرفیت‌های موجود در این زمینه گفت: به دلیل پار‌ه‌ای مشکلات ازجمله تشنجات قیمتی تاکنون کشاورزان حدود 7.5 میلیون تن گندم تحویل وزارت جهاد کشاورزی داده‌اند که امیدواریم این رقم به 10 میلیون تن افزایش پیدا کند. وی با اشاره به تلاش‌های وزارت متبوعش برای پرداخت مطالبات گندمکاران تصریح کرد: هم اکنون حدود 1500 میلیارد تومان به کشاورزان بدهکاریم که براساس یک برنامه‌ زمان‌بندی به زودی همه این مطالبات را پرداخت خواهیم کرد. وزیر جهاد کشاورزی در پایان این دیدار نیز امکان قاچاق گندم به بیرون کشور را صفر عنوان کرد و گفت: نگران قاچاق گندم به خارج از کشور نیستیم.

    

مرگ کارگر شوشتری  بر اثر سقوط از ارتفاع

یک کارگر شوشتری در شهر بابلسر مازندران به دلیل سقوط از ارتفاع طبقه دهم یک ساختمان در حال ساخت، جان خود را از دست داد‌. به گزارش ایلنا، سرهنگ عبداله رضوانی در مورد جزئیات این حادثه، اظهار داشت: این حادثه روز سه‌شنبه (۵ شهریور ماه) در حالی اتفاق افتاد که یکی از کارگران ساختمانی که اهل شوشتر بود، به دلیل رعایت نکردن ایمنی کار از طبقه دهم یک ساختمان در حال ساخت سقوط کرد که سبب مرگ وی شد. به گفته وی، جان‌باخته مردی ۲۴ساله است که به دلیل جراحت شدید در دم جان باخت.

    

استمداد کارگران هپکو از دادگستری اراک

شرایط از سرگیری تولید را فراهم کنید

شماری از کارگران شاغل در کارخانه «هپکو» صبح دیروز پس از اجتماع چند روز گذشته خود مقابل ساختمان برخی نهادهای دولتی همانند استانداری استان مرکزی، با مراجعه به دادگستری اراک درخواست استمداد کردند. به گزارش ایلنا، کارگران این کارخانه اظهار داشتند: جدا از مشخص شدن وضعیت پرداخت مطالبات معوقه، به دنبال مشخص شدن وضعیت سهامداری کارخانه و از سرگیری تولید هستیم. به گفته آنها، حدود یک سال و نیم است که دولت قول تعیین تکلیف وضعیت سهامداری شرکت هپکو را به کارگران داده اما هنوز اتفاقی نیفتاده است. این کارگران تاکید کردند: مدیریت فعلی شرکت دغدغه‌ای برای ادامه تولید و پرداخت مطالبات معوقه کارگران ندارد چرا که در طول این مدت به وضعیت شرکت رسیدگی نشده و کارخانه و کارگران بلاتکلیف هستند. به گفته آنها، کارخانه باید به افرادی واگذار شود که اهلیت لازم را برای نگهداری آن داشته باشند تا امنیت شغلی کارگران نیز تامین شود.