مدیرکل پزشکی قانونی استان:

امسال ۱۰ نفر بر اثر حوادث کار در سمنان جان باختند

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان گفت: ۱۰ تن بر اثر حوادث کار از فروردین ۹۸ تاکنون در استان سمنان جان باختند.

مهدی نوروزی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در مدت چهار ماه ابتدایی سال ۹۷ پنج تن براثر حوادث کار در استان سمنان جان باخته بودند که این آمار در مدت مشابه سال جاری ۱۰۰درصد افزایش یافت.

وی خاطر نشان کرد: یکی از چالش‌های اساسی در وقوع حوادث کار رعایت نکردن نکات ایمنی است که باید با اتخاذ رویکردهای اصولی از سوی کارفرماها برای کاهش جان‌باختگان در این بخش گام برداشت.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان ادامه داد: آموزش رعایت نکات ایمنی به کارگران باید به معنی واقعی در واحدهای تولیدی و صنعتی نهادینه شود و با این راهبرد می‌توان برای افزایش بهره‌وری در تولید محصول و سلامت جسمی و روحی کارگران اقدام کند.

نوروزی اضافه کرد: ارتقای فرهنگ ایمنی از سوی دستگاه‌های اجرایی مربوطه نهادینه شود و باید با اجرای طرح‌های آموزشی و فنی تلفات جانی در بخش‌ حوادث کار را به حداقل رساند.

وی تصریح کرد: سقوط از ارتفاع در ساخت و سازها و رعایت نکردن نکات ایمنی در واحدهای صنعتی و تولیدی از دلایل جان باختن کارگران در استان سمنان است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان گفت: بی‌احتیاطی و رعایت نکردن اصول کار در استان نگران‌کننده است و با هشدارهای لازم باید در کاهش فوتی‌ها در این بخش اقدام کرد. همچنین از ابتدای فروردین تا تیر ۹۸ تعداد ۲۵ هزار نفر برای معاینه‌های پزشکی به مراکز پزشکی قانونی استان سمنان مراجعه کردند.

    

تنها مرکز «ام‌آرآی» یاسوج تعطیل شد

نوزدهم مرداد ماه، تنها مرکز فعال «ام‌آرآی» در شهرستان یاسوج تعطیل شد. در این مرکز، ۳۰ فارغ‌التحصیل دانشگاهی شاغل بودند که همگی با این تعطیلی بیکار شده‌اند.

به گزارش ایلنا، این عده می‌گویند: دست به دامان مقامات استانی و کشوری شده‌ایم تا بتوانیم به سر کار بازگردیم. ما سال‌ها تحصیل کرده‌ایم و تجربه اندوخته‌ایم و نباید ناگهان به این شکل بیکار شویم و معیشت‌مان به مخاطره بیافتد.

مجتبی مدحتی، رئیس این مرکز در ارتباط با این تعطیلی، مشکل را از عدم تایید صلاحیت مدیر فنی مرکز می‌داند و می‌گوید: نمی‌دانم چرا معاون درمان علوم پزشکی یاسوج، در این شرایط حساس تحریم با تنها مرکز فعال استان کهگیلویه و بویراحمد همکاری نمی‌کند.

او می‌گوید: ۳۰ نفر از شاغلین این مرکز از جمعه گذشته، به ناچار بیکار شده‌اند و ما از مقامات می‌خواهیم که به این موضوع ورود کنند و نگذارند که این تعطیلی ادامه‌دار شود.

    

مطالبات معوقه کارگران شهرداری ویس پرداخت شد

شهرداری ویس در استان خوزستان معوقات مزدی کارگران مجموعه شهرداری را پرداخت کرد.

به گزارش ایلنا، کارگران شهرداری ویس در شهرستان باوی گفتند که در طول سه ماه گذشته بخش زیادی از معوقات مزدی خود را به دنبال تغییر مدیریت شهری دریافت کرده‌اند.

طبق اظهارات یکی از کارگران شهرداری ویس، به دنبال تغییر شهردار، آنها جدا از معوقات مزدی، حقوق جاری ماهانه خود را نیز دریافت کرده‌اند. بخشی از معوقات بیمه کارگران نیز پرداخت شده است.

این کارگر با بیان اینکه پرداخت مطالبات مزدی او و سایر همکارانش در مجموعه شهرداری ویس ۶ ماه به تاخیر افتاده بود و پاداش و اضافه‌کاری‌ها به‌صورت کامل پرداخت نمی‌شد، گفت: این موضوع باعث شد تا کارگران در ماه‌های پایانی سال گذشته برای مشخص شدن وضعیت مطالبات خود چندین تجمع اعتراضی مقابل ساختمان شهرداری برگزار کنند.