مطالبات بازنشستگان و کارکنان مخابرات پرداخت می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با هدف چابک‌سازی و مدیریت هزینه‌ها، مطالبات بازنشستگان و کارکنان مخابرات پرداخت می‌‌شود. به گزارش ایرنا، محمدجواد آذری جهرمی تصریح کرد: مهمترین هدف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، چابک‌سازی مخابرات است از این رو ۳۱ هیأت مدیره در استان‌های کشور حذف شده و برای مدیریت هزینه‌ها، مطالبات بازنشستگان و کارکنان مخابرات پرداخت می‌شود. وی گفت: مخابرات ایران به لحاظ هزینه با چالش‌های زیادی روبه‌رو است و نیروهای مخابرات نیز توقعاتی از این شرکت دارند و مخابرات توان پرداخت و تامین این نیروها را ندارد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: لزومی ندارد هزینه‌های مخابرات از جیب مردم دربیاید. یک وحدت رویه‌ای در مدیریت مخابرات ایجاد کرده‌ایم و از هزینه‌های اضافی جلوگیری به عمل آوردیم. آذری جهرمی گفت: در سال ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه‌های غیرضروری مانند تبلیغات در مخابرات وجود داشته که این را به حداقل رساندیم.

    

تعطیلی پتروشیمی آبادان، هشداری برای مشاغل منطقه است

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه آبادان ظرفیت احداث ۶ پتروشیمی به‌روز را دارد، گفت: صنایع پتروشیمی آبادان طی ۱۲۰ سال متمادی مشاغل بسیاری در این شهر ایجاد کرده‌اند. غلامرضا شرفی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره مشکلات اقتصادی مردم آبادان و ظرفیت‌های صنعتی موجود در این شهر، گفت: زمانی شهر آبادان 600هزار جمعیت را به لحاظ اقتصادی پاسخگو بود اما امروز به سختی از پس تامین معیشت 300هزار جمعیت رو به مهاجرت خود برمی‌آید چرا که صنعت به‌ویژه صنعت نفت و پتروشیمی در این شهر به نابودی کشیده شده است. نماینده آبادان در مجلس با بیان اینکه پتروشیمی آبادان رو به احتضار است چرا که به‌روز نشده، افزود: در حالی صنایع پتروشیمی آبادان رو به نابودی هستند که جزو صنایع کهنه ایران بوده و طی 120 سال متمادی مشاغل بسیاری را برای سکنه این شهر ایجاد کرده‌اند. وی با اشاره به گفته کارشناسان مبنی بر اینکه آبادان ظرفیت احداث شش پتروشیمی به‌روز را دارد و می‌توان از این طریق ارزش‌افزوده بسیاری را ایجاد کرد، اضافه کرد: آبادان زیرساخت‌های لازم را برای احداث پتروشیمی‌های جدید دارد در حالی که فقط با به‌روزرسانی پالایشگاه‌ها و صنایع پتروشیمی موجود می‌توان بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل کرد.

    

به چهار ماه رسید

مطالبات معوق کارگران پروژه تونل انتقال آب سد کانی سیب

کارگران شاغل در پروژه ساخت تونل انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه در استان آذربایجان غربی، حدود ۴ ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند. به گزارش ایلنا، حدود ۱۲۰ نفر از کارگران پروژه عمرانی تونل انتقال آب سد کانی سیب که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری در منطقه روستایی بیگم قلعه نقده فعالیت دارند، ۴ ماه معوقات مزدی دارند. این کارگران می‌گویند: مهم‌ترین عامل پرداخت نشدن مزد کارگران، کمبود نقدینگی و نبود منابع مالی است. به همین دلیل وقتی پیمانکار یک ماه طلب مزدی ما را پرداخت می‌کند برای پرداخت مابقی مطالباتمان زمان مشخصی ندارد و ما باید ماه‌ها منتظر بمانیم. این کارگران که به‌صورت پیمانکاری در پروژه ساخت تونل انتقال آب کانی سیب به دریاچه ارومیه مشغول به کارند، از بی‌نتیجه ماندن پیگیری‌ها و ادامه بلاتکلیفی خود خبر دادند. کارگران می‌گویند: مشکلاتی که در زمینه پرداخت دستمزد به وجود آمده، زندگی ما را بسیار سخت کرده‌ طوری که برخی از همکاران‌مان حتی توان مالی خرید نیازهای روزانه خود را ندارند. به گفته آنها، کارگران تونل کانی سیب در اعتراض به مطالبات مزدی خود تاکنون مقابل ساختمان چند نهاد دولتی و همچنین محوطه کارگاه اعتراض خود را مطرح کرده‌اند اما تاکنون موفق نشده‌اند معوقات خود را دریافت کنند. آخرین حضور آنها نیز مربوط به خرداد ماه سال جاری در محوطه کارگاه بود که با وعده برخی مسئولان، خاتمه پیدا کرد.