عضو مجمع نمایندگان استان تهران گفت: شهرداری همان‌طور که تاکنون حقوق و مزایای کارکنان خود را پرداخت کرده است، از همان محل هم اعتبارات پرداخت حقوق نیروها را برای آینده تامین کند.

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، درباره اتمام قرارداد کاری 6 هزار نفر در شهرداری و احتمال اخراجی این تعداد از مجموعه‌های وابسته به مدیریت شهری، گفت: مازاد نیروهای شهرداری، مشکل و در واقع ارثیه‌ای است که از دوره قبل مدیریت شهری به شهرداری این دوره رسیده است، متاسفانه در حال حاضر شهرداری در حل مشکل نیروهای اضافی در این نهاد با چالش‌های بسیاری روبه‌رو بوده و در حل این مشکل ناتوان است. نکته قابل توجه این است که شهرداری نمی‌تواند با هدف تامین اعتبارات خود نیروهای مازاد شهرداری را اخراج کند.

نماینده تهران در مجلس با اشاره به اینکه تمامی نیروهای شهرداری مشغول به کار بوده و حقوق دریافت می‌کنند، افزود: در صورت اخراج و عدم انعقاد قرارداد با این نیروها میزان بیکاران کشور افزایش پیدا کرده و مشکلی به چالش اشتغال کشور اضافه می‌شود. اکثر نیروهای شهرداری دارای خانواده بوده و نمی‌توان این تعداد افراد را به بهانه ساماندهی و جلوگیری از افزایش هزینه‌ها در مرحله اخراج قرار داد. وی با بیان اینکه شهرداری با هر روشی باید قرارداد نیروها را مجددا به همان صورت قبلی تمدید کرده ولی از به‌کارگیری نیروهای جدید جلوگیری کند، تصریح کرد: اکثر نیروهای شهرداری در حال حاضر قرارداد شرکتی بوده و متاسفانه اخراج آنها تبعات اجتماعی بسیاری به دنبال خواهد داشت. شهرداری همان‌طور که تاکنون حقوق و مزایای این افراد را پرداخت کرده است، از همان محل هم اعتبارات پرداخت حقوق نیروها را برای آینده نیر تامین کند. به مدیریت شهرداری پیشنهاد می‌شود که به عنوان یک مسئله اولویت‌دار به پرداخت به موقع حقوق کارکنان توجه کند. ذوالقدر با تاکید بر اینکه تعیین تکلیف نیروهای مازاد در شهرداری در مقایسه با سایر مسائل در مدیریت شهری از اهمیت بیشتری برخوردار است، گفت: شهرداری با پرهیز از اخراج نیروها از به وجود آمدن آسیب اجتماعی جلوگیری کند. اینکه شهرداری تاکنون حقوق این تعداد افراد را پرداخت کرده و از این مرحله به بعد صحبت از نبود اعتبار کند به هیچ وجه قابل قبول نیست، لذا از همان منابع و در صورت لزوم با ایجاد اعتبارات جدید بودجه پرداخت حقوق کارکنان را تامین کند. عضو مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به اینکه شهرداری باید برای پرداخت حقوق کارکنان چاره‌اندیشی کند، تصریح کرد: اخراج و عدم انعقاد قرارداد آخرین راه در این مسئله است و باید پیش از اجرای این مرحله از راه‌های دیگری برای ساماندهی نیروهای مدیریت شهری استفاده شود.