سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه فرهنگ عاشورا فرهنگی را ایجاد کرد که فاصله طبقاتی را کاهش دهیم، تاکید کرد: یکی از نمادهای فرهنگ عاشورایی ترویج عدالت، خیر جمعی و ترویج صمیمیت و کم کردن فاصله مردم با مسئولان است.

به گزارش ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی در مراسم عزاداری دهه محرم که با حضور جمعی از کارگران در محل خانه کارگر برگزار شد، گفت: اخلاقمداری و نهادینه کردن اخلاق در جامعه یکی دیگر از آموزه‌های عاشورا است، نباید نظاره‌گره این باشیم که شیرخشک‌ها احتکار شود. احتکار و کم‌فروشی و افزایش قیمت اقلام و... فاصله گرفتن از اخلاق عاشورایی است. سرپرست وزارت کار با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه بیان کرد: در مقطعی هستیم که عوامل استکبار به سرکردگی ترامپ شرایط ویژه‌ای را به ما تحمیل می‌کند و آخرین بار و اولین بار هم نیست. ما همواره شاهد این رفتارها بوده‌ایم. یکی از راه‌های مقابله با آنها این است که فاصله‌ای که بین مردم و مسئولان ایجاد شده را ترمیم و اعتماد را به‌عنوان سرمایه‌ای اجتماعی

تقویت کنیم.  بندپی تصریح کرد: مهمترین و اولویت‌دارترین برنامه وزارت کار مبارزه هم‌جانبه با فقر و گسترش رفاه و عدالت جامعه است، به‌طوری‌که زمینه‌های بهره‌برداری 9 تا 10 میلیون جمعیت حاشیه‌نشین و از متن شهر به حاشیه رانده شده از مزایای دفترچه بیمه و افزایش مستمری آنها فراهم شد؛ اما این اقدامات قبل از گرانی‌های اخیر صورت گرفت.

وی ادامه داد: امروز فشار مضاعفی بر مستمری‌بگیران وارد شده و قدرت خرید آنها 30 تا 40 درصد کاهش یافته است. باید 27 قلم اساسی را تعیین و ترتیبی اتخاذ کنیم که عزیزان بتوانند از همان کارتی که دارند اقلام را بدون افزایش قیمت تهیه کنند. سرپرست وزارت کار در پایان خطاب به کارگران گفت: امیدوارم ما به‌عنوان وزارت تعاون این توفیق را داشته باشیم که در احقاق حق شما تلاش کنیم.