گروه حوادث: دزدان خوش‌شانس تهرانی وقتی پای در خانه‌ای گذاشتند نمی‌دانستند با ثروتی نیم میلیاردی خارج خواهند شد. اعضای این باند سازمان یافته پس از 17 سرقت سریالی در دام اقدامات اطلاعاتی پلیس پایتخت افتادند.

از چندی پیش پلیس آگاهی تهران در جریان سرقت‌های مشابهی قرار گرفت که در آن یک گروه دزد حرفه‌ای با نفوذ در داخل خانه-ها دارو ندار طعمه هایشان را به سرقت می‌بردند.

کارآگاهان با در اختیار داشتن بخشی از اموال سرقتی به جست‌و‌جوهای تخصصی پرداختند و این درحالی بود دزدان خوش شانس تصور می‌کردند هیچ سرنخی از خود برجای نگذاشته‌اند.

یک سرنخ

اوایل بهمن ماه امسال مردی برای وصول یک چک به بانک رفت و این درحالی بود که کارمندان بانک پی بردند چک همراه وی، امضای جعلی  دارد.

خیلی زود تیمی از ماموران پایگاه هفتم پلیس آگاهی وارد عمل شدند و بررسی‌هایشان نشان داد این چک مرموز  چهاردهم آذر ماه امسال از خانه‌ای در بلوار قیام به سرقت رفته است و دزدان تحت تعقیب هستند. 

جزئیات سرقت نیم میلیاردی

کارآگاهان در این شاخه تحقیقی دریافتند در این سرقت  دزدان پس از ورود به خانه‌ای در محدوده بلوار قیام، با تخریب گاو صندوق، محتویات آن را که پول نقد، طلاجات، ارز و  حدود 60 چک از انواع مختلف از جمله چک‌های حامل به ارزش 600 میلیون تومان  را سرقت و پس از مدتی اقدام به خرج کردن چک‌ها در 

بازار کرده اند.

همین سرنخ کافی بود تا ماموران با اقدامات فنی روز بیست و یکم بهمن ماه امسال، یکی از اعضای باند به نام آرش را شناسایی کنند و او را در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه در میدان امام حسین(ع) دستگیر کنند. 

اعتراف

آرش که باور نداشت با یک چک سرقتی رازشان لو رفته باشد در بازجویی‌ها پرده از جزئیات سرقت‌های سریالی‌شان برداشت و رئیس باندشان را لو داد.

آرش گفت:ما با هدایت یک دزد قدیمی به نام مهدی که ریاست باند را برعهده داشت در قالب یک باند با نفوذ در خانه‌های تهرانی‌ها اگر گاوصندوق بود با تخریب آن دست به سرقت محتویاتش می-زدیم و اگر گاوصندوقی نبود به جست‌و‌‌جوی  کمدها پرداخته و اموال کم حجم و باارزش مانند طلا و دلار و هر ارز دیگری را به سرقت می بردیم که در بهترین آن 600 میلیون به جیب زدیم و همه اموال سرقتی بین اعضای باند تقسیم کردیم.

دستگیری رئیس باند

وقتی «آرش» سر دسته این باند سرقت که «مهدی» نام داردرا لو داد کارآگاهان همان روز رئیس دزدان را در خیابان اجاره دار شناسایی و دستگیر کردند.

مهدی که شوکه شده بود در بازجویی‌ها سومین عضو باند به نام حمید را به پلیس معرفی کرد و تجسس‌ها نشان داد «حمید» نه تنها دزد است بلکه در زمینه خرید و فروش مواد مخدر هم فعالیت دارد.

حمید نیز در اقدامی غافلگیرانه در مخفیگاهش واقع در خیابان پیروزی شناسایی و دستگیر شد و این درحالی بود که از وی بیش از یک کیلو گرم حشیش به دست آورد.

شگرد دزدان

کارآگاهان با اعترافات این سه تبهکار دیگر اعضای باند که همگی 30 تا 35 ساله هستند نه تنها آلوده افیون هستند بلکه بارها بخاطر  سرقت، تهدید، قاپ زنی، خرید و فروش مواد مخدر به زندان افتاده‌اند را به دام انداختند و فاش کردند آنها در قالب این باند و ریاست مهدی تاکنون به 15 خانه در تهران دستبرد زده اند. 

رئیس باند در بازجویی‌ها درباره شگردشان گفت: از طریق بالکن روی یا از طریق تخریب درهای ورودی به خانه طعمه هایمان می‌رفتیم و اقدام به سرقت می کردیم.

وی افزود: برای سرقت‌هایمان  ابتدا خانه‌های طعمه‌هایمان را شناسایی می‌کردیم و منتظر می‌ماندیم تا اعضای خانواده منزلشان را ترک کنند و با  اطمینان از خالی بودن خانه نقشه خود را عملی می کردیم.

مهدی افزود: سرقت ها را از غروب آفتاب تا نیمه های شب انجام می‌دادیم  و اموال سرقتی را توسط یک واسطه به دو مالخر می فروختیم .

بنابه‌این گزارش؛با دستور بازپرس شعبه 12 دادسرای فیاض بخش تهران ماموران توانستند هشت مالباخته را شناسایی کنند و با دستگیری یک مالخر تجسس ها برای رازگشایی دیگر اقدامات اعضای این باند ادامه دارد.