گروه حوادث:پسرجوان که 12سال قبل در درگیری خیابانی دست به جنایت زده بود از قصاص رهایی یافت.

اوایل تابستان سال 85 به  مأموران پلیس آگاهی خبر رسید در درگیری خیابانی در محله مهرآباد جنوبی پسر 24ساله ای به نام قاسم با ضربه های شیشه شکسته نوشابه به شکمش زخمی و در راه انتقال به بیمارستان جان سپرده است.

یکی از دوستان مقتول که  شاهد ماجرا بود گفت: من ، قاسم و چند نفر از دوستانم سر خیابان ایستاده بودیم که حمید و دوستانش که بچه محل مان هستند سر رسیدند. آنها به ما چپ چپ نگاه کردند و با هم درگیر شدیم. در آن درگیری حمید با شیشه شکسته نوشابه به شکم قاسم زد و گریخت.

بدین ترتیب پلیس به ردیابی حمید پرداخت و وی را بازداشت کرد.حمید 23ساله در بازجویی ها به قتل اعتراف کرد و گفت:  مقتول و دوستانش بی دلیل با ما درگیر شدند. او یک شیشه نوشابه به طرفم پرتاب کرد و به پدر و مادرم ناسزا گفت.چون مادرم به تازگی فوت شده بود کنترل اعصابم را از دست دادم و با شیشه شکسته نوشابه به قاسم حمله کردم.من قصد کشتن او را نداشتم ولی نمی دانم چطور شد که شیشه شکسته به پهلویش فرو رفت.با اعترافات پسرجوان و بازسازی صحنه جرم وی پای میز محاکمه ایستاد و به قصاص محکوم شد. حکم صادره در دیوان عالی کشور تایید شده و حمید در یک قدمی چوبه دار قرار داشت که توانست رضایت اولیای دم را جلب کند و به زندگی برگردد.

دردادگاه

وی دیروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی اصغر عبداللهی و با حضور یک مستشار از جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه ایستاد.

 در این جلسه حمید که حالا 35سال دارد  گفت: مادرم فوت شده  بود  و من حال روحی خوبی نداشتم. به همین خاطر وقتی قاسم ناسزا گفت کنترل اعصابم را از دست دادم.من در یک قدمی اعدام بودم و زندگی برایم تمام شده بود که اولیای دم حاضر به گذشت شدند. پدرم خانه اش را که تنها دارایی اش بود فروخت و به عنوان دیه به اولیای دم داد تا مرا نجات دهد.حالا خانواده ام اجاره نشین شده اند و روزهای سختی را گذرانده‌ام. من واقعا پشیمانم و تقاضای بخشش دارم.قصد دارم بعد از آزادی از زندان سراغ اولیای دم بروم و بار دیگر از آنها حلالیت بخواهم. من قصد دارم گذشته سختی را که  برای پدر و خواهر و برادرهایم به وجود آوردم جبران کنم.

در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد و با توجه به ماده 612 قانون مجازات اسلامی وی را به 12سال زندان محکوم کرد. به این ترتیب حمید به زودی آزاد خواهد شد.