گروه حوادث: مرد­فریبکار به بهانه دادن وام‌های میلیونی دست به کلاهبرداری میلیونی زد و به کیش فرار کرد.

چندی پیش با شکایت تعدادی از مردم تهران در­خصوص کلاهبرداری از سوی مردی تحت عنوان کارگزار بانک مرکزی و به وعده اعطای وام‌های کلان و فروش سکه و ارز به قیمت‌های دولتی، پرونده­ای در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

فریب­خوردگان در اظهارات مشابهی به کارآگاهان اعلام داشتند که با مردی به نام «ولی» 32 ساله ، که در­گذشته در یک شرکت مالی خصوصی فعالیت می‌کرد آشنا شدند ؛ این شخص ضمن معرفی خود به عنوان کارگزار بانک مرکزی ، حواله های مختلف خرید سکه و ارز های دولتی برای آنها صادر کرده است و در ادامه با معرفی خود به عنوان رابط یکی از بانک­های جدیدالتاسیس مدعی شده است که قادر است تا وام هایی تا 60 میلیون تومان در اختیار آنها قرار دهد و به ترفند و حیله از آنها کلاهبرداری کرده است . 

تحقیقات از سوی کارآگاهان ادامه داشت تا اینکه مشخص شد متهم پس از متواری شدن از تهران به جزیره کیش با مشخصات دروغین در جزیره سکونت دارد.

بدین‌­ترتیب بازپرس دادسرای ناحیه هشت تهران انجام با همکاری کارآگاهان پلیس آگاهی کیش، این تبهکار در یک خانه­ی مجردی ، شناسایی، دستگیر و به تهران منتقل شد.

در ادامه رسیدگی به پرونده ، مرد­فراری برای تحقیق و بررسی در اختیار کارآگاهان اداره 14 پلیس آگاهی تهران ، قرار گرفت و در اعترافاتش به کارآگاهان گفت : از بهمن ماه سال 96 با جعل حواله های بانک مرکزی اقدام به فروش ارز به قیمت چهار هزار و 200 تومان و حواله سکه به ارزش یک میلیون و 200 هزار تومان می کردم و به این طریق به مشتریانی که به دفتر خصوصی‌ام مراجعه می کردند، می فروختم و همچنین با جعل اسناد یکی از بانک های جدیدالتاسیس وعده وام های 60 میلیونی به مشتریان می دادم و با دریافت مبالغی تحت عنوان سپرده اولیه از آنها کلاهبرداری می کردم.

در بررسی های تکمیلی مشخص شد این متهم از بهمن ماه سال 96 تا آذر ماه امسال اقدام به جعل و کلاهبرداری به ارزش چهار میلیارد تومان از شهروندان کرده که در ادامه رسیدگی به پرونده  شناسایی و دعوت از مالباختگان جهت حضور در اداره چهاردهم پلیس آگاهی در دستور کار قرار گرفته است . 

با این اعتراف ، متهم با قرار قانونی و جهت ادامه ی تحقیقات در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران قرار دارد وکسانی که بدین شیوه و شگرد از آنها کلاهبرداری شده است می توانند با در دست داشتن شکایت خود  به اداره 14 پلیس آگاهی تهران در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.