گروه حوادث:پشت پرده دست و دلبازی‌های یک کارمند بانک راز شومی داشت. این مرد برای اجرای نقشه میلیاردی خودش را کارمند یکی از بانک های فعال کشور معرفی می کرد. کسانی‌که در دام مرد شیاد می‌افتادند وعده‌های او مبنی بر تهیه دلار، یورو و سکه با قیمتی به مراتب پایین تر از قیمت بازار را باور می کردند.

گزارشی عجیب

روز بیستم آبانماه سال جاری راز یک کلاهبرداری ماهرانه فاش شد و با دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 8 تهران برای رازگشایی و دستگیری مرد فریبکار تیمی از معاونت مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران وارد عمل شدند.

ماموران اداره 14 پلیس آگاهی در نخستین اقدام به تحقیق از فریب خوردگان پرداختند و دریافتند مرد شیاد با ارایه حواله هایی از بانک مرکزی مدعی بوده است که می تواند از طریق این حواله ها دلار، یورو و سکه را پایین تر از قیمت بازار تهیه کند.

شگرد مرد شیاد

تجسس ها نشان داد مرد شیاد که خود را کارمند بانک مرکزی معرفی کرده بود حدود 4 میلیارد ریال از مالباخته ها تحویل گرفته و تاریخی را جهت تحویل سکه و دلار و ... به آنها اعلام کرده است اما وقتی که در روز قرار با وی تماس گرفته می شود همه به در بسته خورده اند چرا که مرد کلاهبردار با خاموش کردن گوشی همراه خود فراری شده بود. یکی از مالباخته ها  به افسر پرونده گفت: اواخر مرداد ماه سال جاری متهم که خودش را کارمند بانک معرفی می کرد مدعی بود که در کار دلار هستم و اگر شما سرمایه گذاری کنید من می توانم سود خوبی به شما بدهم من هم 350 میلیون تومان پول به حساب وی واریز کردم که بعدها فهمیدم چه اشتباه بزرگی مرتکب شده ام.

ردپا در جزیره کیش

کارآگاهان با بررسی حواله هایی که مرد شیاد به طعمه های خود داده بود دریافتند همه آنها جعلی و فاقد اعتبار و اصالت است.

تجسس های اطلاعاتی نشان داد مرد کلاهبردار قصد فرار از ایران با استفاده از  مرزهای آبی کشور دارد و بعد از کلاهبرداری به کیش رفته و در این جزیره پنهان شده است.

دستگیری

همین ردپا کافی بود تا کارآگاهان مخفیگاه مرد فراری را در جزیره کیش ردیابی و او را در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کنند.

اعتراف

مرد شیاد که اصرار داشت بی گناه است و اشتباهی صورت گرفته است وقتی با طعمه‌های خود روبرو شد لب به اعتراف باز کرد. مرد شیاد گفت:ابتدا خودم را کارمند یکی از بانک های فعال کشور معرفی می کردم و با دادن وعده تهیه دلار، یورو و سکه با قیمتی پایین تر از قیمت بازار طعمه های خودم را فریب می دادم و با گرفتن پول به همه شان یک روز را موعد دادن دلار و سکه مشخص کرده و آن روز با فرار به کیش قصد داشتم ایران را ترک کنم و ناباورانه دستگیر شدم .

4میلیارد تومان

بررسی های پلیسی نشان داد مرد شیاد از 8 طعمه اش 4 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده است . بنابه این گزارش، مرد شیاد با قرار وثیقه 8 میلیارد تومانی شعبه سوم دادسرای بازپرسی ناحیه 8 تهران جهت تحقیقات بیشتر در اختیار اداره 14 پلیس آگاهی قرار دارد.