گروه حوادث: دو مرد فریبکار به بهانه کار در کشور قطر دست به کلاهبرداری میلیونی از طعمه‌هایشان می‌زدند.

چندی قبل مردی با مراجعه به اداره پلیس تهران از سناریوی عجیب دو مرد در یک شرکت نظافت اماکن خصوصی در غرب تهران خبر داد.

با توجه به اظهارات مرد جوان، تیمی از ماموران کلانتری 150 تهرانسر برای تحقیقات پلیسی وارد عمل شدند.

ماموران در این شاخه از تحقیقات پی بردند که 2 مرد با ثبت یک شرکت نظافت اماکن خصوصی و ارائه مدارک و اسناد جعلی خود را به عنوان نماینده یکی از شرکت‌های قطری که پیمانکار ساخت ورزشگاه‌ای جام جهانی 2022 قطر است معرفی کردند و اقدام به انتشار آگهی درخواست نیرو کرده‌اند.

بررسی نشان از آن داشت که این شرکت که خود را نماینده یک شرکت قطری برای ساخت و ساخت و ساز ورزشگاه‌های فوتبال برای جام جهانی 2022 قطر نیاز به نیروهای پیمانکار دارند و به این بهانه اقدام به کلاهبرداری از آنها کرده‌اند.

تیم پلیسی ادامه پی‌بردند افرادی برای کار به این شرکت مراجعه کرده و برای شروع کار اقدام به پرداخت پول و مدارک کرده اند اما با گذشت زمان هیچ کاری برای آنها پیدا نشده و به کشور قطر سفر نکرده‌اند.

بدین ترتیب ماموران قبل از فرار متهمان موفق به شناسایی دفتر کار دو مرد کلاهبردار در منطقه تهرانسر شدند و در عملیاتی غافلگیرانه 2 متهم کلاهبردار دستگیر شدند و دفتر آنها پلمپ شد.

دو مرد فریبکار که 28 ساله و 45 ساله هستند  ابتدا سعی داشتند خود را در ماجرای کلاهبرداری بی‌گناه معرفی کنند اما وقتی در برابر مدارک پلیسی و طعمه‌هایشان قرار گرفتند به ناچار لب به سخن باز کردند.

امیر 45 ساله به ماموران گفت: چون وضعیت کار و بازار خراب است با طراحی این نقشه تصمیم به کلاهبرداری گرفتیم.

وی افزود: نقشه کار در کشور قطر برای ساخت و ساز ورزشگاه‌های فوتبال برای جام جهانی 2022 قطر خیلی خوب طراحی شده بود و با توجه به اینکه سناریوی تازه‌ای بود کسی به ما شک نمی‌کرد و از زمانیکه تبلیغات خود را در شبکه‌های مجازی مختلف انتشار دادیم افراد زیاد به ما مراجعه کردند.

مرد جوان گفت: طعمه‌هایمان وقتی برای کار در قطر به شرکت مراجعه می‌کردند مدارک خود را در زمینه کار در مشاغل مختلف ارائه می‌دادند و سپس ما برای اینکه کارهای اداری آنها را انجام دهیم ادعا می کردیم که برای انجام کارهای اداری و انتقال آنها به قطر باید پول به حساب بریزند که آنها نیز با اعتمادی که به شرکت کرده بودند اقدام به واریز مبالغ مختلفی به حسابمان می‌کردند.

وی افزود: قصد داشتیم چند هفته دیگر به این کلاهبرداری‌ها ادامه دهیم و ناپدید شویم اما قبل از فرار دستگیر شدیم. امیر گفت: هر وقت مشتریانمان درباره زمان سفر سوال می‌کردند ادعا می کردیم تا آخر ماه دی کارهای آنها انجام شده و به قطر منتقل می‌شوند. فکر نمی‌کردم در این مدت کسی به ما شک کند.

بنا به این گزارش، متهمان برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران پلیس تهران قرار گرفته‌اند.‌