گروه حوادث: سارق عاشق‌پیشه پس از آزادی از زندان وقتی شنید دختر مورد علاقه‌اش با پسر پولداری ازدواج کرده نقشه یک انتقام گیری میلیونی را با دوستانش به اجرا گذاشت.

افشین جوان 25 ساله چندی قبل پس از پایان محکومیت زندان به خاطر سرقت هایش آزاد شد و این در حالی بود که روزهای آخر زندان با خودش عهد بسته بود که دیگر دست به خلاف نزند و زندگی با دختر مورد علاقه اش را شروع کند.

پسر جوان وقتی از زندان آزاد شد به سراغ گوشی موبایلش رفت و خبر آزادی اش را برای مهدیه ارسال کرد اما هر چه منتظر ماند جوابی از سوی دختر مورد علاقه اش نگرفت.

2 روز از این ماجرا گذشت و افشین که نگران سرنوشت دختر مورد علاقه‌اش بود به محل زندگی مهدیه رفت و آنجا بود که شنید دختر جوان همراه خانواده‌اش محل زندگی‌شان را تغییر داده‌اند.

خبر بد برای دزد جوان

افشین مدتی به دنبال مهدیه گشت تا اینکه یک روز در خیابان دوست صمیمی دختر مورد علاقه‌اش را دید و وقتی جلوی راه او را گرفت دختر جوان سعی داشت مسیرش را تغییر دهد اما بی‌فایده بود و افشین از می‌خواست که در مورد مهدیه خبری به او دهد.

مرجان ابتدا در برابر خواسته افشین سکوت کرد اما وقتی بی‌قراری پسر جوان را شنید درحالیکه سرش را پایین انداخته بود به افشین گفت که دیگر پیگر مهدیه نباشد.

افشین شوکه شده بود و علت این ادعا را خواست بشنود که شنید مهدیه با پسر پولداری ازدواج کرده است.

مرجان به افشین گفت: مهدیه خیلی منتظر او بود اما چندی قبل پسر جوان شیک پوش و پولداری به خواستگاری مهدیه رفت و خانواده‌اش نیز با توجه به شرایط مالی که پسر جوان داشت مهدیه را مجبور به این ازدواج کردند.

وی افزود: 2 ماه پیش مهدیه و پسر شیک‌پوش با هم ازدواج کردند و ماه عسل را هم به یک کشور خارجی رفتند و پس از آن دیگر خبری از آنها ندارم.

دختر جوان که احتمال می‌داد افشین دست به کار احمقانه ای بزند در آخر صحبت‌هایش از امیر خواست تا مهدیه را فراموش کند، چون زندگی آرامی پیدا کرده و خانواده‌اش نیز با توجه به شرایط مالی پسر جوان خانه‌شان را تغییر داده‌اند.

شکست عشقی

افشین پس از شنیدن حرفهای دختر جوان سکوت کرد و در خیابان شروع به قدم زدن کرد و نمی‌توانست باور کند همه رویاها و تصویری که پس از آزادی برای آن برنامه‌ریزی کرده بود از بین رفته است.

پسر جوان یک هفته از خانه بیرون نیامد و گوشی موبایلش را هم خاموش کرد و این در حالی بود که چند تن از دوستانش که با او صمیمی بودند نگران سرنوشت رفیق‌شان شده بودند تا اینکه به جلوی در خانه افشین رفته و وقتی وارد خانه شدند شنیدند که دختر مورد علاقه افشین که یک روز به هم قول ازدواج داده بودند با پسر جوان دیگری ازدواج کرده است.

افشین حال و روز خوشی نداشت و دوستانش هر چه با او صحبت کردند که ماجرای مهدیه را فراموش کنند بی‌فایده بود تا اینکه فردای آن روز 2 تن ازدوستان افشین به سراغ او رفتند و پس از کلی صحبت توانستند او را راضی کنند که همراه آنها به یک سفر برود تا ماجرای شکست عشقی‌اش را فراموش کند.

تصمیم عجیب درسفر

افشین و 2 تن از دوستانش پس از سفر به شهرهای شمالی در حال خوش‌گذرانی بودند که در عالم مستی یکی از آنها پیشنهاد داد تا به سراغ رقیب عشقی افشین بروند و او را ادب کنند.

پسر جوان ابتدا مخالف این پیشنهاد بود ولی برای اجرای نقشه‌شان ماجرای سرقت پیش آمد افشین پذیرفت تا همراه دوستانش نقشه دزدی را به اجرا بگذارند.

ردیابی داماد شیک پوش

افشین و دوستانش در مرحله نخست اجرای نقشه‌شان به دنبال سرنخی از خانه مهدیه و شوهرش گشتند تا اینکه افشین به سراغ دختر عموی مهدیه رفت و با چرب زبانی و به بهانه اینکه می خواهد برای آخرین بار مهدیه را از دور مشاهده کند توانست آدرس خانه‌شان را به دست آورد.

همین کافی بود تا 3 پسر جوان سوار بر خودرو در نزدیکی خانه مهدیه کمین کنند و پس از چند روز توانستند پسر شیک پوش را شناسایی کنند.

افشین و دوستانش در کمین بودند که جوان شیک پوش سوار بر خودروی لوکسش از خانه‌شان خارج شد و 3 پسر جوان به تعقیب وی پرداختند تا اینکه در یک خیابان خلوت دوستان افشین از موتور سیکلت‌شان پیاده شده و به سراغ تازه داماد رفتند و با تهدید سوار بر خودروی لوکس شدند و دستور حرکت را برای پسر جوان صادر کردند.

افشین سوار بر موتور به دنبال دوستانش می‌رفت تا اینکه آنها در محله‌ای آرام و ساکت توقف کردند.

سرقت میلیونی

2 پسر جوان ابتدا تازه داماد را به باد کتک گرفتند و سپس با تهدید گوشی موبایل، ساعت گرانقیمت و کارت بانکی‌ پسر جوان را دزدیدند و پس از گرفتن رمز کارت بانکی افشین و مهرداد پسر جوان را داخل خودرو زندانی کردند و حمید برای گرفتن پول به بانک رفت.

حمید پس از برداشت پول و خرید میلیونی از یک طلافروشی پیش دوستانش بازگشت و در زمان فرار افشین در برابر تازه داماد ایستاد و او را تهدید کرد که اگر به دنبالش بیایند زندگی خودش و مهدیه را روی سرشان خراب می کند.

افشین و دوستانش با پول میلیونی که به جیب زده بودند پس از ضرب و شتم تازه داماد سوار بر  موتورهایشان پا به فرار گذاشتند.

ردیابی پلیسی

تازه داماد پس از اینکه از دست دزدان رهایی یافته بود پای در اداره پلیس گذاشت و از ماجرای سرقت و کتک کاری‌های 3 جوان پرده برداشت.

جوان شیک پوش در تحقیقات پلیسی ادعا کرد که احتمال می‌دهد دزدان او و همسرش را می‌شناختند و با نقشه قبلی به سراغ او رفته‌اند.

ماموران در تحقیقات پلیسی وقتی شنیدند که یکی از دزدان در آخرین صحنه سرقت‌شان نام زن پسر جوان را به زبان آورده فرضیه یک انتقام‌گیری را پیش روی خود قرار دادند.

در حالیکه تیمی از ماموران برای تحقیقات میدانی حساب بانکی تازه داماد را مورد بررسی قرار داده بودند تیم دیگری از ماموران به سراغ مهدیه رفتند.

مهدیه وقتی شنید یکی از دزدان نام او را صدا کرده ابتدا شوکه شد و در برابر همسرش سکوت کرد اما مامور پلیس که به رفتار زن جوان شک کرده بود از تازه داماد خواست تا بیرون از اتاق بازجویی منتظر بماند.

مهدیه در این صحنه در حالیکه اشک می‌ریخت گفت: سال‌ها قبل دلباخته پسر جوانی در محل زندگی‌مان شدم و قرار بود با هم ازدواج کنیم تا اینکه افشین به خاطر سرقت به زندان افتاد اما باز منتظرش بودم چون از طریق کسانیکه با او در ارتباط بودند شنیدم که افشین توبه کرده و قول داده دیگر به خاطر من دزدی نکند. روزها گذشت تا اینکه حسین که از دوستان خانوادگی‌مان بود به خواستگاری‌ام آمد، ابتدا بخاطر افشین جواب منفی به آنها دادم اما با اصرارهای خانواده‌ام مجبور به ازدواج شدم ولی فکر نمی‌کردم افشین دست به این کار بزند، چون 2 سال منتظرش بودم که آزاد شود و در این مدت نگذاشتم پای یک خواستگار هم به خانه‌مان باز شود.

وی افزود: احتمال می دهم کار سرقت و کتک‌کاری از سوی افشین صورت گرفته باشد.

دستگیری سارق عاشق پیشه

ماموران در این مرحله با توجه به سابقه‌دار بودن افشین، تصویر مجرمان سابقه‌دار را پیش روی تازه داماد گذاشتند و خیلی زود افشین به عنوان یکی از دزدان شناسایی شد.

بدین ترتیب ماموران در عملیاتی غافلگیرانه افشین را دستگیر کردند و وی ابتدا خود را بیگناه می‌دانست اما وقتی از سوی تازه داماد شناسایی شد به ناچار راز سرقت‌شان با همدستی 2تن از د وستانش پرده برداشت.

در ادامه ماموران با شناسایی 2متهم دیگر در 2 عملیات همزمان موفق به دستگیری آنها شدند.

بنا به این گزارش، تحقیقات پلیسی از متهمان ادامه دارد.