گروه حوادث: پسر جوان که در ماجرای سرقت خودروی پژو 206 خیابان گاندی باعث مرگ دختر جوانی شده بود در یک قدمی مرگ از سوی خانواده دختر جوان بخشیده شد.

عصر 4 اردیبهشت ماه سال 91 دختر 26 ساله‌ای به نام تینا که دانشجوی پزشکی بود در خیابان 8 گاندی کشته شد و پلیس با تحقیقات گسترده یک پسر 21ساله به نام دارا را که چندین سابقه کیفری در پرونده اش داشت ردیابی و بازداشت کرد.

   قتل دخترجوان

متهم در باز جویی ها ادعا کرد چون تینا راننده ماهری نبود از من خواست تا ماشینش را کنار خیابان پارک کنم. اما در این میان ناخواسته زیر چرخ های ماشین رفت و جان سپرد. اما پدر تینا این ادعا را رد کرد و گفت: دخترش دانشجوی پزشکی بوده و به سه زبان خارجی تسلط داشته و دو اختراعش ثبت شده بود.  در حالی که انتشار این خبر در روزنامه ها سر و صدای زیادی به پا کرده بود دارا در شعبه 71 دادگاه کیفری سابق استان تهران پای میز محاکمه ایستاد و گفت :وقتی دختر دانشجو برای پارک کردن خودرو از من کمک خواست به فکر سرقت افتادم. پشت فرمان نشستم و دنده عقب رفتم اما متوجه شدم ماشین به چیزی برخورد کرد ولی فکر نمی کردم دختر جوان را زیر گرفته باشم.

بخشش قاتل

در آن جلسه دارار با حکم قضایی به قصاص، سه سال زندان، 174 ضربه شلاق و رد مال محکوم شد. این حکم در شعبه 15 دیوان عالی کشور مهر تایید خورده بود که وی توانست رضایت اولیای دم را جلب کند و به زندگی برگردد.

به این ترتیب دیروز از جنبه عمومی جرم در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محسن زالی بوئینی و با حضور یک مستشار پای میز محاکمه ایستاد و در تشریح جزییات ماجرا گفت: شیشه مصرف کرده و چند شبانه‌روز نخوابیده بودم. حال طبیعی نداشتم که به خیابان گاندی رفتم. همان موقع یک پژو نقره‌ای وارد کوچه شد. راننده پژو که یک دختر جوان بود می خواست ماشینش را پارک کند اما گلگیر پژو به چراغ پراید جلویی خورد. دختر جوان ، در خودرو را بازکرد و از من کمک خواست، میگفت کلاسش دیر شده است. وقتی پشت فرمان نشستم صاحب پژو پشت ماشین ایستاده بود. وی ادامه داد : راه فرار از انتهای کوچه برایم باز بود به همین خاطر به فکر سرقت افتادم و دنده عقب گرفتم. در آن بین، چیزی به پژو نقره‌ای خورد اما نمیدانستم صاحب ماشین را زیرگرفته‌ام. هنگام فرار از خیابان گاندی چند کارگر ساختمانی که شاهد ماجرا بودند دنبال من دویدند. حتی یکی از آنان با لگد به پژو زد اما هرطور بود فرار کردم و به دیدن دختر مورد علاقه ام رفتم. دارا گفت: من حتی تصور هم نمی کردم دختر دانشجو در این ماجرا به حدی صدمه دیده باشد که خانواده اش اعضای بدن او را اهدا کرده باشند. من چند روز بعد از این ماجرا همراه یکی از دوستانم گوشی موبایل یک رهگذر را هم دزدیدم. نزدیک به 2 ماه از این ماجرا گذشته بود و من نمی دانستم موجب مرگ دختر جوان شده ام که در یک کمپ ترک اعتیاد بازداشت شدم. وی در حالی که سرش را پایین انداخته بود گفت: من فرزند طلاقم و زندگی نابه سامانی داشتم به همین خاطر هم به دام اعتیاد شیشه افتادم. ولی در مدت 6 سالی که در زندان هستم متوجه اشتباهات زندگی ام شده ام. در زندان قرآن را فراگرفته ام و در کلاس های منبت کاری شرکت کرده ام. حالا حرفه ای دارم که می توانم بعد از آزادی بدون اینکه به سمت خلاف بروم زندگی آبرومندانه‌ای داشته باشم. دارا روبه قضات دادگاه گفت: من واقعا پشیمانم و حالا از قضات دادگاه تقاضا دارم در مجازاتم تخفیف قائل شوند.

بنا به این گزارش، در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند.